پس‌لرزه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
 به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی "مؤسسه پرسنل و توسعه" مستقر در لندن نشان داد بیش از یک چهارم همه اتباع اتحادیه اروپا که در حال حاضر در انگلیس مشغول به کار هستند از زمان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) در ژوئن 2016 تصمیم گرفته اند که شغل خود را ترک کنند.

 

بر اساس این نظرسنجی، از هر سه کارفرما یک نفر از آنها (29 درصد) اعلام کرد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس قصد دارند از سازمان یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستند بخاطر برکسیت خارج شوند. همچنین 27 درصد آنها اعلام کردند که اتباع اتحادیه اروپا قصد دارند شغل خود را در سال 2017 ترک کنند.

 

تنها 7 درصد از کارفرمایان اعلام کردند که قصد دارند برای جذب اتباع متولد انگلیس حقوق ها را افزایش دهند. همچنین 13 درصد آنها اعلام کردند که می خواهند اتباع تحصیلکرده متولد انگلیس را در شرکت یا سازمان خود استخدام کنند.

 

آخرین آمارها نشان می دهد که حدود 66 درصد همه کارفرمایانی که در این نظرسنجی شرکت کردند اتباع اتحادیه اروپا را در شرکت های خود استخدام کرده اند. علت اصلی استخدام اتباع غیرانگلیسی این است که یافتن یک شخص انگلیسی با مهارت مشابه دشوار است و اتباع اتحادیه اروپا انگیزه بهتری برای کار دارند.