ارتباط مشاوران ترامپ با روسیه

روز گذشته استعفای «مایکل فلین» از سمت مشاور امنتی ملی کاخ سفید به دلیل ارتباط با روسیه، بازتاب گسترده ای داشت و در همین رابطه امروز چهارشنبه سی ان ان جزئیات جدیدی را در این رابطه منتشر کرده و گویا به غیر از فلین افراد دیگری نی زا کمپن ترامپ با روسیه در ارتباط بوده اند.

در همین رابطه مقامات اطلاعاتی و برخی مقامات دولتی آمریکا به سی ان ان گفتند مشاوران عالیرتبه دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی ارتباط ممتدی با مقامات روس داشتند. 

براساس این گزارش، جزییات مربوط به این ارتباطات در آن زمان به اطلاع «باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت و «دونالد ترامپ» رسیده بود.

به نوشته سی ان ان، ماموران اطلاعاتی آمریکا در ردگیری ها و شنودهایی که به طور عادی انجام می دادند متوجه این امر شدند.

از میان مشاوران ارشدی که به طور ممتد با مقامات روس در ارتباط بودند می توان به «پل منِفورت» مدیر کمپین انتخاباتی و «مایکل فلین»  اشاره کرد.

مقامات آمریکایی می گویند دیدار بین اعضای کمپین انتخاباتی و نمایندگان دولتهای خارجی امر غیرعادی نیست اما در این مورد، میزان ارتباطات و سطح مشاورانی که با مقامات روس دیدار داشتند بی سابقه بوده است. مامورانی که در این باره تحقیق می کنند هنوز از نیاتی که در پس این دیدارها بوده اطلاعی به دست نیاورده اند.

دو تن از مقامات اجرایی آمریکایی که از مفاد گفتگوهای مقامات روسی مستقر در آمریکا آگاهی داشتند به سی ان ان گفتند این مقامات از ارتباط نزدیکشان با ترامپ صحبت می کردند. البته مقامات آمریکایی احتمال مبالغه روسها در مورد این موضوع را مورد تاکید قرار دادند.

در حالیکه مایکل فلین بخاطر این موضوع مجبور به استعفا شد، پل منفورت ادعای صورت گرفته در این زمینه را تکذیب کرده است.

ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه از مدتها قبل مطرح شده بود و چند روز قبل نیز نهادهای طالاعاتی آمریکا برخی از موراد مطرح شده در «پرونده روسی ترامپ» را تائید کردند.

در همین رابطه نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد: تیم کمپین ترامپ  یک سال قبل از انتخابات آمریکا با مقامات روسی در ارتباط بوده اند و این همزمان با دوره ای است که ظاهرا روسیه  با هک کردن اطلاعات مربوط به انتخابات سعی در نفوذ در این انتخابات داشته است.