تماس کمپین ترامپ با دستگاه اطلاعاتی روسیه

به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد کمپین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در جریان انتخابات سال گذشته میلادی بارها با دستگاه اطلاعاتی روسیه در تماس بوده است.

 

این روزنامه به نقل از 4 مسئول کنونی و سابق آمریکا اعلام کرد طبق سوابق تماس‌های تلفنی و مکالماتی که رهگیری شده اند، شماری از اعضای کمپین دونالد ترامپ و دستیاران وی در جریان انتخابات سال گذشته میلادی، بارها با مسئولان ارشد دستگاه اطلاعاتی روسیه تماس داشته اند.

 

این روزنامه اعلام کرده است سه مسئول آمریکایی گفته اند دستگاه های اجرای قانون و دستگاه اطلاعاتی آمریکا در همان زمانی که اعلام شد روسیه به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوسیله حملات سایبری است، این تماس ها را رهگیری کرده‌اند.

 

نیویورک تایمز در ادامه تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی آمریکا پس از آن تلاش کرد دریابد آیا کمپین ترامپ با روس ها در خصوص نفوذ و یا هرگونه تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات تبانی کرده است یا خیر.

 

در ادامه این گزارش آمده است: تماس هایی که رهگیری شده‌اند،  به علت زیاد بودن میزان آن، سبب ایجاد نگرانی دستگاه های اجرای قانون و دستگاه اطلاعاتی آمریکا شده است. این نگرانی ها در حالی است که ترامپ نیز سخنانی تحسین آمیز در خصوص ولادیمیر پوتین، رئیس  جمهور روسیه بیان کرده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز همچنین اعلام کرده این مسئولان آمریکایی نخواسته اند نامشان فاش شود؛ چرا که تحقیقات همچنان جریان دارد و محرمانه است.

 

همچنین رویترز اعلام کرد کاخ سفید هنوز به درخواست این خبرگزاری در خصوص توضیح درباره گزارش نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده است.