واکنش فلسطینی‌ها به اظهارات ترامپ
 به نقل از رویترز، مقامات فلسطینی، امروز، چهارشنبه به اظهارات مسئولان دولت آمریکا درباره دست کشیدن از ایجاد دولت فلسطین به منظور حل درگیری های فلسطینیان و اسرائیلی ها واکنش نشان دادند و به آنها در این خصوص هشدار دادند.

 

حنان عشراوی، از مسئولان ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی گفت: راهکار ایجاد دو دولت که بر سر آن توافق بین‌المللی وجود دارد، یکی از ستون های سیاستی آمریکا را تشکیل می دهد و در صورتی که دولت ترامپ با آن مخالفت کند، این مسأله می تواند به از میان بردن فرصت های صلح منجر شود و تأثیری منفی بر اعتبار ایالات متحده و منافع آن در منطقه خواهد گذاشت.

 

همچنین "حسام زملط"، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور راهبردی اعلام کرد برپایی دولت فلسطین پیوسته محور تلاش های صلح بین المللی بوده است.

 

وی در گفتگو با رویترز اعلام کرد: مسأله ایجاد دو دولت چیزی نیست که ما آن را درست کرده باشیم؛ این توافق آرای بین المللی و تصمیمی است که پس از سالها اتخاذ شده است.

 

قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز، چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند. این نخستین دیدار دونالد ترامپ با نتانیاهو  از زمان به قدرت رسیدن است.  شایان ذکر است یک مسئول کاخ سفید در آستانه این نشست اعلام کرده بود تصمیم گیری در خصوص شکل صلح در آینده، مسأله ای است که به اسرائیلی ها و فلسطینی ها باز می گردد و این می تواند با ایجاد دو دولت، در صورتی که دو طرف خواهان آن باشند، و یا چیزی دیگر محقق شوند.