آیا ترامپ به سرنوشت نیکسون دچار می شود؟

استعفای مایک فلین درپی برملا شدن روابط او با کرملین و اطلاعات فاش شده در مورد احتمال آگاهی کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا از این روابط، به ابر سیاه و تهدیدی بر فراز کاخ سفید ترامپ بدل شده که می تواند او را با سرنوشتی نظیر سرنوشت ریچارد نیکسون رییس جمهور مستعفی این کشور روبرو کند.

 

نزدیک به 48 ساعت پیش مایک فلین مشاور امنیت ملی ترامپ از سمت خود استعفا کرد و موجی از بهت، آشفتگی، گمانه زنی و احساس خطر در محافل سیاسی و بویژه در کاخ سفید آمریکا را در پی داشت.

صرف نظر از این که این رسوایی حاصل تنفر رسانه های آمریکایی نسبت به رئیس جمهوری این کشور و واکنش انتقام جویانه ای به حملات و اهانات گذشته او به این رسانه ها بوده است یا نه. آن چه که اکنون بر ملا شده حکایت از آینده متلاطمی در کاخ سفید ترامپ دارد.

نگاهی به گاه شمار جنجال های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با هدف تضعیف وجهه ی کلینتون و حمایت از پیروزی ترامپ و آنچه که تقریبا در 18 ماه گذشته در ارتباط با این موضوع از طریق رسانه ها و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا برملا شده شاید تصویر روشن تری برای داوری در این زمینه در اختیار بگذارد.

ماجرای هک کردن ها و حملات سایبری روسیه به مخاذن اطلاعاتی آمریکا عملا با خبری در مورد هک رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در سپتامبر سال 2015 آغاز شد و از ان پس در عین آگاهی و تلاش دستگاه های امنیتی آمریکا برای جلوگیری از این حملات نه تنها ادامه پیدا کرد بلکه شدیدتر و مخاطره آمیز تر شد.

حدود یکسال بعد دامنه این هک کردن به ایمیل های خصوصی هیلاری کلینتون که از مدت ها پیش بخاطر استفاده از سرور های شخصی در انجام مبادلات کاری آماج انتقادات و حملات زیادی قرار گرفته بود، گسترش پیدا کرد.

افشای این ایمیل ها، واکنش های تند جمهوریخواهان و دخالت اف بی آی آمریکا برای تحقیق در مورد آن ها طبعا به موضوع داغی در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا تبدیل شد.