پوتین: برای مقابله با تروریسم همه کشورها باید همکاری کنند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی تلویزیونی به آژانس اطلاعات این کشور موسوم به اف اس بی، گفت: از سرگیری گفتگو با سرویس های ویژه آمریکا و سایر اعضای ناتو به نفع منافع مشترک ماست.

وی در ادامه تاکید کرد: این اشکال ما نبوده است که روابط با نهادهای اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای ناتو متوقف شده یا توسعه نیافته است. این کاملا روشن است که در زمینه مقابله با تروریسم همه کشورها باید همکاری کنند.

اظهارات پوتین در شرایطی است که مسکو امیدوار است تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تا به قول های خود برای بهبود روابط با روسیه عمل کند.

پوتین در ادامه افزود: حتی یک مبادله ساده اطلاعات درباره کانال ها و منابع تروریستی، درباره افرادی که مظنون به مشارکت در فعالیت های تروریستی هستند، می تواند نشانگر موثر بودن تلاش های مشترک ما باشد.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تحریم هایی را علیه دو نهاد اطلاعاتی و جاسوسی روسیه اعمال کرده است. این تحریم ها به خاطر اتهامات مربوط به حملات سایبری روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع شده است.

پوتین در ادامه ضمن انتقاد شدید از اقدامات توسعه طلبانه ناتو در مرزهای روسیه، تاکید کرد: ناتو همواره به دنبال تحریک کردن مسکو است.