سیدحسن نصرالله: صهیونیست‌ها را شگفت‌زده می‌کنیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به روح امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درود فرستاد و به امام خامنه‌ای و تمامی مقامات جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور تبریک گفت.

وی در ادامه گفت: پس از گذشت 32 سال از شهادت "شیخ راغب" و 25 سال از شهادت "شیخ عباس" و 9 سال از شهاد "عماد نصر" در 16 فوریه بزرگداشت این شهدا را برگزار می‌کنیم تا بر پایبندی استوار خود بر پیگیری اهداف آنها تاکید کنیم و بر بزرگداشت این مناسبت‌ها تاکید داریم تا نسل‌های کنونی فرماندهان واقعی خود و کسانی که جان خود را فدا کردند را بشناسند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: همگان بدانند که چهره اقعی ما، چهره مقاومت اسلامی واقعی در لبنان بوده که همان تصویر راغب و عباس و عماد بوده که آنها را به عنوان الگو در تواضع و راستی و اخلاص معرفی می‌کنیم.

تهدیدات اسرائیل علیه لبنان موضوع جدیدی نیست

وی در ادامه سخنرانی خود به موضوع رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: صحبت‌های زیادی از اسرائیلی‌ها و تحلیل‌ها و گزارش‌های اسرائیلی زیادی را شنیدیم و کنفرانس‌های متعددی برگزار شد و سخنان اسرائیلی‌ها درباره محیط استراتژیکی منطقه را شنیدیم. صحبت‌ها درباره جنگ سوم لبنان و سناریوهای این جنگ و اسرائیل چه کاری با لبنان در این جنگ خواهد کرد وجود دارد. آشکار است که موضع اسرائیل درباره لبنان و به طور مشخص درباره حزب‌الله پیشرفت می‌کند و این نشانه خطرناکی است. این تهدیدات جدید نیستند و به نظر می‌رسد که اسرائیلی‌ها تلاش دارند که به صورت مستمر بر مقاومت در لبنان فشار وارد آورند. آنها می‌کوشند که بر اعصاب ما فشار وارد آورند و سایه جنگ را علیه لبنان باقی بگذارند و در دوره اخیر و پس از آنکه ترامپ به ریاست جمهوری رسید این فشارها آشکار شده است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: از همه لبنانی‌ها دعوت می‌کنم که با هوشیاری با این اقدامات تعامل کنند. نخست آنکه اینگونه سخنان را از جنگ تموز در سال 2006 و به صورت مرتب می‌شنویم. 11 سال از جنگ تموز گذشته و هر روز درباره جنگ سوم لبنان و ویرانی‌های آتی می‌شنویم. همه لبنان به جز برخی حوادثی که هر از چند گاهی می‌شنویم امن است. دوم آنکه تحولات سیاسی که این روزها شاهد آن هستیم موضوع ترامپ بوده که به اسرائیل درباره انجام جنگ جدید برای چیره شدن بر مقاومت اجازه می‌دهد. این موضوع حتی اگر درست باشد ما را نمی‌هراساند. سوال این است که آیا حمله اسرائیل منتظر اجازه آمریکا یا تشویق آمریکا است که جواب خیر است.

اسرائیل اطمینان ندارد که در جنگ جدید علیه لبنان پیروز خواهد شد

وی اضافه کرد: شرایط سیاسی برای انجام جنگ علیه لبنان همواره وجود داشته و پوشش و حمایت کشورهای عربی که به اسرائیل اجازه داد در سال 2006 به لبنان حمله شود امروزه بیش از سال 2006 وجود دارد. اسرائیل نه به اجازه آمریکا و نه به اجازه کشورهای عربی نیاز دارد بلکه موضوع این است که اسرائیل اطمینان ندارد که در جنگ علیه لبنان پیروز شود و این به دلیل قدرتی است که مقاومت و شرایطی که مقاومت در ایجاد ثبات فراهم کرده، است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: اگر دشمن درک کند که مقاومت ضعیف شده و عقب نشینی کرده است، تشویق می‌شود که دست به ماجراجویی بپردازد. امروز قدرت و پایداری ما ضمانتی در برابر تهاجم اسرائیل بوده و از کشور حمایت کرده و مانع از جنگ می‌شود.

سلاح هسته‌ای اسرائیل را به تهدیدی برای اسرائیل و موجودیت آن تبدیل می‌کنیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخلیه مخازن آمونیاک در حیفا، گفت: اسرائیل این مواد را به هر کجا که منتقل کند آن را هدف قرار خواهیم داد. من امروز در این بزرگداشت، از دشمن اسرائیلی می‌خواهیم که تنها مخازن آمونیاک در حیفا را تخلیه نکند بلکه نیروگاه هسته‌ای دیمونا را نیز تخریب کند چون ما قادر هستیم که تهدید را به فرصت تبدیل کرده و سلاح هسته‌ای اسرائیل را به تهدیدی برای اسرائیل و موجودیت آن تبدیل کنیم. دشمن اسرائیلی از قدرت و توانایی مقاومت در لبنان به خوبی آگاه است.

وی گفت: همگی می‌دانند که جنگ هوایی به تنهایی نمی‌تواند پیروزی به همراه داشته باشد و امروز در سوریه نیز در صورتی که ارتش آن و همپیمانانش در جنگ زمینی حضور نداشتند، بزرگترین نیروی هوایی نیز نمی‌توانست جنگ را به سرانجام برساند و این یکی از عوامل ثابت در استراتژی‌های نظامی است.

همواره چیزهایی داریم که آن را مخفی می‌کنیم و با آن اسرائیل را شگفت زده می‌کنیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان به فرماندهای اسرائیلی هشدار داد: در جنگ تموز گمان کردید که اطلاعات کافی درباره مقاومت دارید و حمله کردید اما ما همواره چیزهایی داریم که آن را مخفی کرده و شما را با آن چیزی که مخفی می‌کنیم شگفت زده خواهیم کرد و چه بسا که به کمک آنها مسیر هر جنگی را که تغییر دهیم.

طرح اسرائیل این است: غزه برای فلسطینیان و بقیه اراضی برای صهیونیست‌ها

وی گفت: اسرائیل همچنان با گسترده‌ترین حالت ممکن به یهودی سازی مناطق فلسطینی می پردازد که شامل یهودی سازی قدس، اخراج ساکنان آن و منع پخش اذان تا قانون سلب اراضی از کرانه باختری شامل آن می‌شود. امروز بحث انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس مطرح است و اهمیت این موضوع در آن نهفته که آمریکا دیگر به راه حل دو دولت پایبند نیست این در حالی است که این راه حل تنها امیدو مسیر مذاکرات و کسانی که به آن اعتقاد داشتند، بوده است. امروز پس از دیدار نتانیاهو و ترامپ، مرگ مسیر مذاکرات اعلام شد و برای اسرائیل چیزی به نام کشور فلسطینی مفهومی ندارد. سال ها پیش گفتیم که طرح اسرائیل برای فلسطینیان این است: غزه را بگیرید اما بقیه فلسطین برای صهیونیست ها است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: دیروز شاهد آن بودیم که خود اسرائیلی ها درباره مراحل نهایی تصفیه موضوع فلسطین صحبت می‌کردند. کامل طبیعی است که اسرائیلی‌ها به مرحله‌ای برسند که بگویند که به مرحله‌ای رسیدیم که بر موضوع فلسطینی چیره شده‌ایم.

ننگ است که نتانیاهو به کشورهای عربی به عنوان متحد و نه دشمن می‌نگرد

وی گفت: زمانی که میشل عون، رئیس جمهور لبنان در اتحادیه عرب درباره قدس و مقاومت صحبت کرد، برخی از کشورهای عربی ابراز نارضایتی کردند. در این شرایط بد کشورهای عربی، نتانیاهو حق دارد که بگوید هیچ گاه در زندگی‌ام گمان نمی‌کردم که کشورهای عربی به اسرائیل به عنوان متحد و نه دشمن بنگرند. این سخنان نتانیاهو مایه ننگ برای ملت‌های عربی است. پاسخ سران کشورهای عربی به این سخنان نتانیاهو چه بوده است: جواب آنها در یمن و عراق و ویرانی های بیشتر در سوریه است. امروز به فلسطینیان می گویم که شهدای فلسطینی بیش از لبنانی ها بوده‌اند و در سالگرد بزرگداشت فرماندهان مقاومت میگویم که عشق آنها فلسطین بوده است. همچنین به فلسطینیان می گویم که کنار رفتن نقاب‌ها موضوع مهمی بوده و این فلسطینی ها هستند که فلسطین را آزاد خواهند کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به فلسطینی‌ها توصیه کرد: ملت فلسطین نباید تسلیم شود و باید همچنان به گزینه مقاومت و پیروزی اطمینان داشته باشد.موضوع فقط زمان بوده و مهمترین شکل مقاومت، انتفاضه قدس بوده که باید ادامه یابد. اقدامات فردی، مهمترین چیزی است که امروز روی می‌دهد. زمانی که پسران و دختران و دانشجو و کشاورز و استاد دانشگاه و دیگر گروه‌های جامعه اقدامات مختلفی علیه رژیم صهیونیستی انجام میدهند این اقدامات اسرائیل را هراسان می‌کند و موجودیتش را متزلزل می کند. منطقه به صورتی که امروز قرار دارد باقی نخواهد ماند و تمام منطقه تغییر می‌کند و طرح‌ها خنثی می شود و از دل توطئه‌ها نسل‌هایی از مومنان بوجود خواهند آمد که پیروزی‌های قاطعی را ایجاد کرده و چهره منطقه را تغییر خواهند داد.

امروز در بحرین نیروهای سعودی اقدام به کشتار ملت بحرین می‌کنند

وی درباره بحرین نیز صحبت کرد و گفت: درباره بحرین بگویم که این کشور اشغال شده و مستقل نیست. امروز در بحرین نیروهای سعودی اقدام به کشتار ملت بحرین می‌کند. در ماه‌های گذشته اقداماتی علیه رهبر مردم در این کشور انجام شد اما خداوند وی و ملت بحرین را حفظ کرد. تصمیم رژیم بحرین برای اعدام سه جوان تصمیمی بود که توسط عربستان صادر شده بود و اگر عقل داشتند این تصمیم را اجرایی نمی‌کردند.

اسرائیل در جنگ علیه یمن حضور دارد

سید حسن نصرالله درباره جنگ یمن نیز گفت: به دومین سالگرد حمله به یمن نزدیک می‌شویم. این جنگی آمریکایی، سعودی و شبه عربی است که در راس آن دولت امارات قرار دارد که بخش اساسی از این جنگ را تشکیل می‌دهد و داده‌ها نشان از آن دارد که اسرائیل در این جنگ نیز حضور دارد و به صورت مادی، اطلاعاتی و فناوری در این جنگ حضور دارد. آنها این جنگ را آغاز کردند تا طی دو هفته یا چند هفته به پایان برسانند چون آنها ملت یمن را ضعیف پنداشتند.

وی گفت: عبد ربه منصور که برخی می‌خواهند وی را به عنوان رئیس جمهور یمن معرفی کنند امروز فقط بر شهر عدن سیطره دارد و وی بخشی از کشور را به داعش و القاعده تحویل داده اما اغلب کشور همچنان پایداری می‌کند و به مبارزه می پردازد. چیزی که امروز در یمن روی می‌دهد معجزه پایداری است.

امروز در آستانه پیروزی بر داعش قرار داریم

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: امروز در آستانه پیروزی بر توسطه آمریکایی، سعودی و اسرائیلی هستیم که نامش داعش و گروه‌های تکفیری است. این عربستان بود که داعش را بوجود آورد و این کشور مسئولیت کشته شدن صدها هزار نفر از شهدایی که در عراق و سوریه و سینا کشته شدند را متحمل خواهد شود.