منتظري رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اين مطلب كه اگر قرار باشد هر مديري براي انجام هر كاري كه دلخش خواست راهش باز باشد كه اين موضوع با حاكميت قانون در تضاد است گفت: توقع داريم هر مديري براي انجام خواستههايش از راهكارهاي قانوني استفاده كند چه طور ميتوان توقع داشت وقتي مديري در رأس اجازه ميدهد كه قانون اجرا نشود با بهانه اينكه نميتواند كشور را اداره كند و اين قانون دست من را بسته است ردههاي پايينتر از وي قانونشكني نكند.

وی افزود: باید به معقوله نظارت توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بروز شکایات و اشکالات در این حیطه را به حداقل برسانیم. آمار و شاخص‌ها چیزهای دیگری نشان می‌دهد و باید با توجه به این آمارها حرف بزنیم برای اصلاح برنامه‌ریزی انجام دهیم؛ زیرا اگر نگاهی واقع‌گرایانه داشته باشیم به طور جدی زیر سؤال خواهیم بود و مدیران باید حواسشان را جمع کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به مقایسه آمار میان سال ۸۸ و ۸۷ که به موجب آن رشد غیرقابل قبولی در شکایت از دستگاه‌های اجرایی بوده است گفت: در ۶ ماهه اول امسال هم در مقایسه با مدت مشابه با سال قبل رشد غیرقابل قبولی را می‌بینیم که البته جلسات مکرری با مسئولین دستگاه‌های اجرایی گذاشته‌ایم و آنها خواسته‌ایم به صورت جدی روندی را پیش بگیرند تا شکایت از دستگاه تحت حاکمیت آنها نباشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما خودمان یکسری از آسیب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی باعثبروز شکایت می‌شود را بررسی کرده‌ایم گفت: در هیئت عمومی دیوان که مرجعی برای بررسی مصوبات دولتی تنها چند صد مهره پرونده در نوبت رسیدگی داریم که این موضوع نگران کننده است.

منتظری تصریح کرد: هیچ وقت نیامدیم مشکلات و مسائل اداری را رسانه‌ای کنیم و همیشه سعی کردیم با تعامل با دستگاه‌ها به رفع مشکلات برآییم اما بیاییم برنامه‌ریزی کنیم که آسیب‌ها از هر دستگاه‌ها به حداقل برسد چرا باید انقدر از عملکرد مسئولان شکایت وجود داشته باشد.

وي همچنين در خاتمه سخنان با اشاره به سه مرتبه تغيير قانون مربوط به ديوان عدالت اداري اشاره كرد و گفت: متأسفانه قوانين تا به امروز ضعيف بوده اما در حال حاضر از دو سال قبل لايحهاي بسيار قوي آماده شده و بزودي پس از تصويب در كميسيون قضايي در مجلس ابلاغ خواهد شد.