اف بی آی پیگیر ۳ پرونده هکرهای روسی در انتخابات آمریکا

 رویترز به نقل از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد که این سازمان اخیرا اقدام به پیگیری حداقل ۳ پرونده مرتبط با نفوذ هکرهای روسیه در سیستم های رایانه ای و سرقت رایانامه ها از کمپین های دموکرات ها در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور کرده است.

بر اساس این گزارش، از بین پرونده های متعدد، در حال حاضر ۳ فقره تحقیق از دفاتر شهرهای سان فرانسیسکو، پیتزبورگ و واشنگتن دی سی که نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات در آن مناطق محرز شده، در دست اف بی آی در حال پیگیری و بررسی است.

پلیس فدرال آمریکا در پیتزبورگ، تحقیقات در مورد عوامل نفوذ در سیستم های رایانه ای کمیته ملی دموکراتیک را آغاز کرده است.

در سان فرانسیسکو، اف بی آی به دنبال احراز هویت گروهی با عنوان «گاسیفر ۲» است که گفته می شود در فاش کردن رایانامه های به سرقت رفته از کمپین «هیلاری کلینتون» دست داشته است.

و نهایتا تحقیقات سوم در واشنگتن با به کار بستن عملیات ضد اطلاعاتی به منظور دسترسی به اشخاص و رابط با هکرهای مورد اتهام، در حال انجام است.

در همین راستا «جیمز کومی» رئیس اف بی آی طی نشستی با نمایندگان سنا، احتمال مداخله روسیه و ارتباط داشتن با اعضای کمپین «دونالد ترامپ» در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

لازم به ذکر است که مقامات آمریکایی بارها روسیه را متهم به نفوذ در رایانامه ها و هک اطلاعات در ایالات متحده در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور کرده اند که این اتهامات از جانب مسکو تکذیب شده است.