هشدار جدی فرانسه به ترامپ

هرگونه تلاش آمریکا برای جدا کردن اروپایی ها از همدیگر به شکست خواهد انجامید؛ زیرا واشنگتن نمی تواند امتیازاتی را که اتحادیه اروپا به اعضایش می دهد، جبران کند.

ژان مارک اِرو وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه لو ژورنال دو دیمانش در پاسخ به سؤالی درباره عدم اعتقاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عدم وجود وحدت بین سران اروپا گفت: اوضاع به علت "حملات مداوم" ترامپ به اروپا در حال تغییر است. ارو افزود: شرط می بندم که هر تلاشی برای جداکردن اروپایی ها از همدیگر یا حکومت کردن بر آنها به بن بست خواهد رسید. حتی ترزا می نخست وزیر بریتانیا با وجود خروج کشورش از اتحادیه اروپا گفته است که وجود متحد قدرتمندی همچون اروپا به نفع آمریکاست.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: پاریس هرگز نخواهد پذیرفت که هیچ طرف خارجی چه روسیه یا آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آوریل و مه فرانسه مداخله کند.

ارو اعلام کرد: برخی از دیدگاه ها یا اظهارات ، گویا نشان می دهد که آمریکا و روسیه درپی تضعیف اروپا هستند. به عنوان مثال، روسیه طرفدار نامزدهای راستی همچون فرانسوا فیون و مارین لوپن است.

ارو افزود: این گونه مداخله در امر دمکراسی فرانسه پذیرفتنی نیست. فرانسه و فرانسوی ها نخواهند پذیرفت که گزینه هایی به آنها دیکته شود.