تهدید به بمب‌گذاری در ۱۱ مرکز یهودی در آمریکا

در جدیدترین موج تهدید مراکز یهودی در آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، حداقل 11 مرکز یهودی در سراسر آمریکا طی روز دوشنبه تهدید به بمبگذاری و همه این اماکن تخلیه شده است.

با احتساب این 11 مرکز تعداد کل مراکز یهودی که تاکنون تهدید به بمبگذاری شده اند به بیش از 69 مورد رسیده است، 54 مرکز جامعه یهودیان در 27 ایالت آمریکا و یک مرکز نیز در یکی از ایالت های کانادا تهدید به بمبگذاری شده اند.

این مطلب را انجمن یهودیان آمریکای شمالی اعلام کرده است. این انجمن افزود: همه این تهدیدات به بمبگذاری مانند 3 تهدید قبلی در روزهای 9 و 18 و 31 ژانویه جعلی و غیرواقعی بوده است.

پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور تحقیقات در خصوص این مساله را آغاز کرده اند. دولت ترامپ نیز این اتفاقات را به شدت محکوم کرده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: خشونت نفرت انگیز از هر نوع هیچ جایگاهی در این کشور ندارد، کشوری که بر اساس آزادی های فردی ایجاد و تاسیس شده است. رئیس جمهور آمریکا به روشنی اعلام کرده است که این اقدامات غیرقابل قبول است.

ایوانکا دختر ترامپ که یهودی شده و نقش زیادی به همراه همسرش جارد کوشنر در دولت جدید آمریکا دارد، به سرعت تهدید به بمب‌گذاری مراکز یهودی را محکوم کرده است.

وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: آمریکا کشوری است که بر اساس تحمل مذهبی پایه گذاشته شده است. ما باید از مراکز مذهبی و مقدس مان محافظت کنیم.

چند روز پیش بود نیز کنسولگری اسرائیل در میامی تهدید به بمبگذاری شد که بعدا نادرستی این تهدید مشخص شده است.