استعفای تحلیلگر سیا به‌دلیل اقدامات ترامپ

 ادوارد پرایس که از سال 2006 میلادی به عنوان تحلیلگر در سازمان سیا فعالیت می کرده، طی ماه جاری از سمتش کناره گیری کرده است. وی علت اصلی استعفا از سیا را رفتار نگران کننده و آزاردهنده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با جامعه اطلاعاتی این کشور اعلام کرده است.

وی با انتشار مطلبی در واشنگتن پست نوشت: من نمی توانم در این دولت به عنوان یک کارشناس اطلاعاتی به خوبی فعالیت کنم.

وی در این مطلب به عدم باور ترامپ به فعالیت های جامعه اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد و افزود: ترامپ هم به عنوان نامزد انتخابات و هم به عنوان رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی به خاطر یافته هایش در مورد تلاش های روسیه برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ در موقعیت های محتلف نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا را متهم به انجام تحقیقات با انگیزه های سیاسی کرده و با انتشار توییت های زیاد، از عملکرد سیا به شدت انتقاد نموده است.

پرایس به موقعیت خاصی اشاره می کند، زمانی که ترامپ یک روز پس از مراسم تحلیف از سازمان سیا دیدن کرد: ترامپ با قرار گرفتن در برابر بنای یادبود افسران سیا، به نظر می رسید که در برابر دوربین ها و خبرنگاران در یک اتاق سخنرانی می کند، نه اینکه در برابر افسران سیا در حال سخنرانی است.

پرایس به این مساله اشاره کرده است که تصمیمش برای استعفا هرگز سیاسی نبوده است. وی افزود: تصمیم ترامپ برای افزودن استیو بانون استراتژیست ارشد کاخ سفید به کمیته اصول شورای امنیت ملی آمریکا نیز تاثیر زیادی در تصمیمش برای استعفا از سیا داشته است.