«تلعفر» از نظر نظامی سقوط کرد

«علی الحسینی»، سخنگوی بسیج مردمی عراق در محور شمالی کرانه غربی موصل درباره جدیدترین تحولات میدانی محور عملیاتی شمال گفت: مرحله ششم عملیات آزادسازی کرانه غربی موصل پیشروی‌های سریع و غافلگیرکننده‌ای را در مناطق تحت اشغال «داعش» محقق کرد.

 

وی تصریح کرد: براین اساس می‌توان گفت، شهر راهبردی تلعفر پس از محاصره شدن از سوی رزمندگان و نیروهای ارتش عراق از نظر نظامی سقوط کرده است.

الحسینی افزود: مرحله ششم عملیات بسیج مردمی در غرب موصل همانند اولین روز آغاز این عملیات با پیشروی سریع و غافلگیرکننده رزمندگان در مناطق تحت تصرف داعش ادامه دارد.

سخنگوی بسیج مردمی عراق در این‌باره گفت: به موازات پیشروی رزمندگان در محور شمالی کرانه غربی موصل، این نیروها موفق شدند، چندین منطقه و روستا را آزاد و راه‌های اصلی امداد و کمک‌رسانی داعش در محور شمالی را قطع کنند.

الحسینی همچنین با اشاره به دفع حملات سنگین داعش از سوی رزمندگان این نیرو افزود: طی درگیری‌های رخ داده، رزمندگان موفق به انهدام ده‌ها دستگاه خودرو زره‌پوش و نفربر و از پای درآوردن شماری از عناصر تروریستی وابسته به داعش از تابعیت‌های مختلف عربی و خارجی شدند.

سخنگوی بسیج مردمی عراق در محور عملیاتی شمال خاطر نشان کرد: آزادسازی شهر تلعفر یکی از مهمترین اهداف این مرحله از عملیات آزادسازی موصل است که در محاصره نیروهای ارتش و بسیج مردمی قرار دارد.