سازمان ملل بروز قحطی  در یمن

نماینده سازمان ملل در امور کمک‌های انساندوستانه هشدار داد، تازمانیکه جامعه بین‌الملل کمک‌های انسانی خود به یمن را افزایش ندهند، این کشور جنگ‌زده با خطر جدی قحطی روبرو است.

وی از شهر جنوبی عدن چنین هشداری را مطرح کرد و در آنجا با «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری یمن دیدار و گفت‌وگو کرد و از طرفین جنگ دو ساله یمن خواست تا اجازه دسترسی کمک‌های انساندوستانه به مناطق جنگی را بدهند.

اوبرین که روز یکشنبه به یمن سفر کرده بود، گفت: «اگر جامعه بین‌الملل بودجه و مسئولیت خود را افزایش ندهند و طرفین درگیری‌ها همچنان دسترسی کمک‌های انساندوستانه را محدود کنند، با خطر جدی قحطی در یمن روبرو هستیم».

وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که 19 میلیون نفر از جمعیت 26 میلیون نفری یمن در حال حاضر به کمک‌های انساندوستانه نیازمند هستند و «هفت میلیون یمنی نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی آنها از کجا تأمین خواهد شد.

سازمان ملل خواستار کمک 2.1 میلیارد دلاری به یمن شده است. اوبرین که در صنعاء با نمایندگان جنبش «انصارالله» دیدار کرد، از طرفین درگیر خواست تا واردات تجاری غذا، سوخت و مواد دارویی از تمامی بنادر و از سرگیری پروازهای تجاری به یمن که به واردات وابسته است را تسهیل کنند.