سفر ترامپ به لندن به تعویق افتاد

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی توافق کردند برای کاهش خشم مردم انگلیس نسبت به فرمان جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به تعویق بیافتد.

 

روزنامه انگلیسی سان به اطلاعاتی دست یافت که بر اساس آن معلوم می‌شود، دو هفته پیش از این دونالد ترامپ در تماسی تلفنی با ترزا می گفت به دلیل ترس از واکنش‌های مردم انگلیس نسبت به سفر وی که برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، این برنامه را به تعویق بیاندازند.

طرفین توافق کردند این سفر تا پاییز سال جاری میلادی انجام نگیرد تا مخالفت‌های مردمی با عدم سفر وی به دلیل فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان هفت کشور اسلامی به آمریکا، از تب و تاب بیافتد.

ترامپ و می در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند این سفر برای ماه اکتبر سال جاری برنامه‌ریزی شود و رئیس جمهور آمریکا در آن زمان ملکه الیزابت دوم را ملاقات نماید.

گرچه این زمان احتمالا باز هم تغییر خواهد کرد اما احتمالا ترامپ بین روزهای 5 تا 8 اکتبر سفر رسمی سه روزه‌ای به بریتانیا خواهد داشت که بعد از کنفرانس سالیانه حزب حاکم بریتانیا خواهد بود.

یک منبع در دولت بریتانیا هم گفت، ترامپ همچنان مایل است سفری رسمی به بریتانیا در سال جاری داشته باشد.

بعد از مراسم تحلیف ترامپ، خانم می اولین مقام خارجی بود که با رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار کرد. ترزا می در این دیدار دعوت رسمی ملکه بریتانیا برای سفر ترامپ را ابلاغ داشت اما این اقدام با واکنش‌های تند در میان مردم بریتانیا که مخالفت سفر ترامپ به کشورشان هستند، مواجه شد.