تماس وزیر ترامپ با روسها جنجال به پا کرد

در ادامه جنجالها در آمریکا بر سر دخالت روسیه در انتخابت 2016 این کشور، حال بر سر تماسهای وزیر دادگستری کنونی دولت دونالد ترامپ با روسها در کارزار انتخاباتی جنجال به پا شده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که وزیر دادگستری کنونی آمریکا که پیشتر سناتور بوده، در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با سفیر روسیه در آمریکا «دو بار مکالمه داشت».

 آنچه این موضوع را جنجالی تر کرده این است که او در جریان جلسات تایید صلاحیتش برای مقام وزارت دادگستری آمریکا در سمای این کشور، هر گونه ارتباط و تماس با روسها را رد کرده بود.

«جف سشنز» که یکی از اولین حامیان دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی در کنگره آمریکا بوده، البته خبر مذکور را رد کرده است.

وزیر کنونی دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن «نادرست» خواندن گزارشها درباره دیدارش با سفیر روسیه، اعلام کرده که او هرگز با مقامات روسیه برای صحبت درباره کارزار انتخاباتی ملاقات نداشت.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا هم اعلام کرده که جف سشنز که عضو کمیته امور مسلح مجلس سنا بوده، در مقامش به عنوان سناتور آمریکایی سال گذشته با 25 سفیر خارجی دیدار داشت و با سفیر روسیه هم دو بار تعامل داشت.

  «سارا فلورس» افزود که یکی از این دیدار و تعاملها با سفیر روسیه در ماه پاییز بود و دیگری در ماه تابستان و در جمع گروهی از افرد بود که برای سخنرانی در اندیشکده «بنیاد هریتیج» حضور داشتند.  

انتشار خبر دیدارهای وزیر دادگستری آمریکا با سفیر روسیه، با جنجال در آمریکا مواجه شده و دموکراتها هم بلافاصله به این موضوع واکنش نشان دادند.

«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا بلافاصله پس از انتشار خبر مذکور، استعفای وزیر دادسگتیر از سمتش را خواستار شد.

او در تاکید بر استعفای وزیر دادگستری دولت ترامپ تنها نبوده و تعدادی دیگر از  اعضای دموکرات کنگره آمریکا هم استعفای جف سشنز را خواستار شده‌اند.

جنجال بر سر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ بارها ضمن رد این موضوع آن را «اخبار جعلی» دموکراتها و بازندگان انتخابات خوانده است.