ادامه درگیری های ارتش سوریه با داعش برای آزادسازی کامل پالمیرا
بنا به اعلام منابع نظامی همزمان با آغاز عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی شهر پالمیرا و پیشرویهای خیره‌کننده آنها به سمت این شهر، تروریستهای داعش به شکلی گسترده درحال عقب‌نشینی  و فرار از این شهر هستند.
 
با این حال گزارش‌های اولیه حاکی از این است که تروریستهای داعش برای پوشش این عقب‌نشینی خود در سراسر مناطق شهر تله‌های انفجاری کار گذاشته‌اند و هم‌اکنون تنها عناصر انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته‌اند در خیابانهای پالمیرا قرار دارند.
 
نیروهای ارتش سوریه که هم‌اکنون در نزدیکی دروازهای شهر پالمیرا قرار دارند بامداد روز پنج‌شنبه برای آزادسازی کامل این شهر و اخراج بازمانده‌های تروریستهای داعش عملیات وسیعی را آغاز کرده‌است.
 
یک منبع نظامی روز چهارشنبه در گفتگو با اسپوتنیک ضمن اعلام اینکه نیروهای ارتش سوریه  در 3 کیلومتری شهر پالمیرا قرار دارند اعلام کرد: دست‌کم دو خودروی بمبگذاری‌شده عناصر داعش قصد داشتند که به مواضع نیروهای ارتش سوریه در جنوب غربی شهر پالمیرا حمله کنند که به سرعت شناسایی و منهدم شدند.
 
بنا به گزارش این منبع آگاه درگیری شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست های داعش در کوههای حیان در شرق پالمیرا در جریان است.
 
تروریست های داعش شهر پالمیرا را در دسامبر 2016 برای دومین بار اشغال کردند.
 
در روزهای اخیر ارتش سوریه عملیاتی آزادسازی این شهر را آغاز کرده‌ است.