توتال منتظر تصمیم آمریکا درباره ایران است

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در کنفرانس ملی برجام و اقتصاد مقاومتی که امروز (شنبه) 14 اسفند در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در حال مذاکره برای عقد 25 قرارداد هستیم که حدود 85 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

وی ادامه داد: در فضای ایجاد شده بعد از برجام صادرات نفت خام دوبرابر شده و امسال عواید نفت و میعانات بالغ بر 34 میلیارد دلار برابر شده، در ماه های آخر امسال هم دو میلیون و 639 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرده ایم.

 

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به همکاری توتال با ایران گفت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است، ما توتال را درک می کنیم و از آنها دلخور نیستیم چرا که آنها می خواهند به میزان 5میلیون دلار در کشور سرمایه گذاری کنند.

 

زمانی نیا ادامه داد: البته شرکت توتال از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده و پروپزال های خود را آماده کرده است.

 

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در پایان گفت: موگرینی اعلام کرده که با برهم زدن برجام از جانب ترامپ همچنان برجام از جانب آنها در 19می تمدید خواهد شد، اطمینان دارم که مشکلات عمده در زمینه نفت و گاز نخواهیم داشت.