رسوایی بزرگ با اثبات ادعای ترامپ

یک سخنگوی کاخ سفید گفت: اگر ادعای رئیس جمهور درست باشد رسوایی بزرگی اتفاق افتاده است. وی می گوید ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 گفتگوهای تلفنی برج ترامپ را شنود کرده است صلاحیت بررسی دارد زیرا اگر چنین ادعایی درست از آب دربیاید بزرگترین رسوایی سیاسی به شمار خواهد آمد.

 
سارا هوکابی، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: همه حرف ما این است که اجازه بدهید بررسی دقیق تری صورت گیرد، بگذارید بررسی کنیم. اگر چنین اتفاقی افتاده باشد و اگر چنین چیزی درست باشد بزرگترین رسوایی خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور دونالد ترامپ چنین ادعایی را مطرح کرده است گفت: ببنید فکر می کنم اطلاعاتی که او با چشم خود دیده سبب شده است به این باور برسد که چنین رویدادی واقعیت دارد.
 
فکر می کنم او به این باور رسیده است و می خواهد که حقیقت امر آشکار شود. ترامپ روز شنبه صبح در پیام هایی توئیتری اوباما را متهم کرد در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 دستور داده تلفن های برج ترامپ در نیویورک شنود شود.
 
وی هیچ شاهدی برای این ادعای خود ارائه نکرد. مشخص نیست چه چیزی سبب شد ترامپ چنین ادعای را طرح کند. اما روز جمعه در پایگاه اینترنتی محافظه کار بریت برات مقاله ای منتشر شد که در آن ادعا شده بود دولت اوباما این مجوز را گرفته بود که گفتگوهای تلفنی برج ترامپ را شنود کنند.
 
هوکابی سندرز گفت رسانه های محافظه کار تنها منابعی نیستند که درباره احتمال جاسوسی در قالب بازرسی از تماس های بین دستیاران ترامپ و روسیه در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 گزارش داده اند.
 

نیویورک تایمز و بی بی سی هم درباره چنین احتمالی گزارش داده اند اما مساله اصلی این است که باید بررسی شود و به نتیجه ی مشخصی برسیم. اگر قرار است در زمنیه رابطه با روسیه بررسی شود خوب این موضوع را هم در قالب آن بررسی کنند.