به گزارش افكار به نقل از خبر، این مجموعه تلویزیونی با استفاده از علم سعی میکند مرز بین خیال و واقعیت را جدا کند.
حضور باراک اوباما در این برنامه محبوب شبکه «دیسکاوری» بخشی از تلاش کاخ سفید برای تاکید بر اهمیت علم، ریاضیات و مهندسی است. این اقدام دولت آمریکا در پی هشدار متخصصان مبنی بر رابطه کم شدن علاقه دانش‌آموزان به این موضوعات و ضربه خوردن اقتصاد کشور صورت گرفته است.
این حرکت اوباما از جمله اقدامات غیرمعمول او است؛ رئیس جمهور آمریکا هفته پیش در نشست «تالار شهر» شبکه ام‌تی‌وی شرکت کرد و ماه ژوئیه در برنامه گفت‌وگو «دیدگاه» حضور پیدا کرد.
سوالاتی که در برنامه امسال «شکارچیان اسطوره» مطرح شده است عبارتند از «برخورد شیشه نوشابه پر به سر بدتر است یا شیشه خالی؟» و «آیا سگ ردیاب با بو کردن وسایل آشپزخانه هم می‌تواند ردیابی کند؟»
اوباما در برنامه ۸ دسامبر حضور پیدا می‌کند. در این برنامه بحثی درمورد رویداد تاریخی دو هزار سال پیش صورت می‌گیرد. گفته می‌شود یونانیان باستان با استفاده از علم ریاضیات و مهندسی ارشمیدس در جنگ با رومی‌ها با استفاده از آینه اشعه آفتاب را روی نقطه‌ای متمرکز می‌کردند و آتش‌سوزی راه می‌انداختند.
اوباما به رتبه بیست و پنجم دانشآموزان آمریکایی در درسهای ریاضی، علوم و حساب اشاره کرد و گفت بهتر است از افتخارآفرینان این حوزهها نیز مانند قهرمانان ورزشی تقدیر شود تا دانشآموزان علاقه بیشتری به این دروس پیدا کنند.