بیانیۀ آمریکا درباره گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

پایگاه اینترنتی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در وین متن بیانیه آمریکا درباره جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

این بیانیه را آندریو شوفر Andrew J. Schofer کار دار و جانشین نماینده اصلی آمریکا در دفتر نمایندگی سازمان ملل در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا قدردانی خود را از مدیر کل به علت گزارش وی در تاریخ 24 فوریه درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نیز قدردانی خود را از دبیرخانه به علت ارائه گزارش در بیست و هشتم فوریه، اعلام می دارد. ما از مدیر کل، معاون مدیر کل در امور پادمان و کارکنان آنها و از ادامه تلاش حرفه ای شان برای انجام دادن مسئولیت های شان در ایران، قدردانی و تشکر می کنیم.

ما از تائید مدیر کل مبنی بر ادامه اقدام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران و راستی آزمایی آنها، استقبال می کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ادامه راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات برجامی ایران در اطمینان بخشی بین المللی درباره ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، امری ضروری است.

همانطور که ما در گذشته تصریح کردیم، امروز نیز بار دیگر تاکید می کنیم که ایران باید به صورت دقیق و کامل به همه تعهدات و تدابیر فنی در مدت تعیین شده ، پایبند باشد تا آژانس بین المللی انرژی اتمی بتواند چنین اطمینان بخشی را بدهد.