آلمان خواستار اخراج جاسوسان سازمان سیا شد

اپوزیسیون آلمان در واکنش به افشاگری‌های "ویکی لیکس" درباره جاسوسی‌های سازمان سیا در آلمان، خواستار اخراج این جاسوسان در لباس مبدل دیپلمات از آلمان شدند. رسانه های غربی با اعلام این خبر نوشتند که هکرهای سازمان سیا توانسته‌اند، رمزگذاری‌های شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ را نیز بشکنند و به اطلاعات کاربران این شبکه‌ها دست بیابند.

ویکی‌لیکس 8 هزار و 761 سند و داده درباره روش‌های جاسوسی سازمان سیا منتشر کرده است که نشان می‌دهد که هکرهای سازمان سیا با استفاده از حملات سایبری خود به اطلاعات کامپیوتری افراد مختلف دست یافته‌اند. این سازمان با استفاده از ویروس و بدافزارهای کامپیوتری و استفاده از حفره‌های امنیتی سیستم‌های عامل، موفق شده به اطلاعات ذخیره شده کامپیوتر بسیاری از افراد دست یابد.

از جمله مواردی که دارای اهمیت است این است که هکرهای این سازمان از ساختمان کنسولگری آمریکا در فرانکفورت نیز برای اهداف خود در این زمینه استفاده می‌کنند.

هکرهای این سازمان توانسته‌اند به گوشی‌های آیفون و اندروید و حتی به کامپیوترهایی که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند، نفوذ کنند و حتی از تلویزیون‌ها هم به عنوان دستگاه‌های شنود استفاده کرده‌اند.

حالا دستگاه قضائی آلمان اعلام کرده است که می خواهد بررسی این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش رویترز، دادستانی کل فدرال آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به سرنخهای موجود و جرائم مشخص و عاملان احتمالی آن روند تحقیقات در این باره را در پیش می گیرد. ما نگاه دقیقی به این مسئله داریم.

بر اساس افشاگری های ویکی لیکس کنسولگری آمریکا در فرانکفورت بخصوص جاسوسی های اقتصادی از آلمان را در دستور کار داشته است.

دولت آلمان سعی می کند این رسوایی را بپوشاند. یک سخنگوی وزارت خارجه در برلین گفته است که ما هیچ سند و مدرک مشخصی برای صحت این اسناد و مدارک نداریم. ما این مسئله را به صورت جدی پیگیری کرده و در تماس با شرکای آمریکایی خود هستیم.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان نیز تاکید کرد که سازمان اطلاعات داخلی آلمان که مسئول دفاع از اقدامات جاسوسی را بر عهده دارد در یک حالت 360 درجه در این راستا کار می کند.

جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا که از طرف اسنودن افشا شده است تا به امروز هنوز متوف نشده است. بعد از اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که دیگر از تلفن همراه مرکل جاسوسی نمی کند رئیس دفتر وقتصدر اعظم پرونده جاسوسی ها را خاتمه یافته اعلام کرد.

دادستانی کل فدرال آلمان مسئول رسیدگی به جاسوسی ها در این کشور است. یک سخنگوی این سازمان اعلام کرد که اسناد ویکی لیکس دقیقا مورد بررسی قرار می گیرد. اگر ما شواهدی از جرائم خاص و یا عاملان مشخصی را بیابیم روند تحقیقات در این باره را آغاز می کنیم. در حال حاضر چنین موردی وجود ندارد.

"کونستانتین فون نوتز "، از کارشناسان اطلاعاتی حزب سبز آلمان در این باره گفت که افشاگری های ویکی لیکس چیز جدیدی نیست. از زمان افشاگری های اسنودن درباره جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین ما نسبت به فعالیت های سازمان سیا بد بین شدیم. در زیر ساخت های فناوری اطلاعات یک مشکل امنیتی عظیم وجود دارد.

معاون رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان نیز از دولت آلمان درخواست کرد که حالا این مسئله را مشخص کند که چه اقداماتی را می خواهد در برابر این قانون شکنی بدیهی سازمان سیا انجام دهد.

این حزب همچنین خواستار اخراج جاسوسان و جنگجویان سایبری آمریکایی در لباس مبدل دیپلمات از آلمان شد.