ملاقات سفیر روسیه با اطرافیان ترامپ ربطی به انتخابات آمریکا نداشت

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» در خصوص نگرانی رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی از ارتباطات اعضای تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با مقامات روسیه، توضیح داد که «دیمیتری کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا در خصوص چه مسائلی با مشاوران ترامپ گفت‌وگو داشته است.

وی تصریح کرد که حقیقت به آن اندازه رسانه‌ها گمان می‌کنند، هیجان‌انگیز نیست، چراکه «قضیه این است که کیسلیاک تنها وظایف خود را اجرا می‌کرده است.»

وی توضیح داد: «این کار او است. او درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده بود، او درباره آنچه که در آمریکا در جریان است، گفت‌وگو کرده است تا ما فهم بهتری در مسکو از این مسئله داشته باشیم. این دقیقاً کاری است که تمامی سفرای روسیه در خارج این کشور انجام می‌دهند و کاری است که تمامی سفرای آمریکا در خارج از این کشور انجام می‌دهند زیرا هرچه سفیر یک کشور بیشتر با مردم کشور محل اقامت خود گفت‌وگو داشته باشد، کارش را بهتر می‌تواند انجام دهد».

وی با بیان اینکه تماس‌های کیسلیاک محدود به افراد مرتبط با ترامپ نوده است، تأکید کرد که هیچ‌یک از این نشست‌ها ارتباطی با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نداشته است.

وی توضیح داد: «اگر به افرادی که در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با هیلاری کلینتون ارتباط داشتند، نگاهی بیاندازید، احتمالاً شاهد تعداد زیادی از نشست‌های اینچنینی خواهید بود اما هیچ کدام از نشست‌ها ربطی به موضوع انتخابات و فرایند انتخابات نداشت و به هیچ وجه هیچ یک از این نشست‌ها نباید به عنوان مداخله در این فرایند انتخاباتی تلقی شود».

پیشتر، پسکوف اتهاماتی را رد کرد مبنی بر اینکه روسیه سرورهای حزب دموکراتیک را هک کرد و در خصوص تأثیری که تحقیق درباره تماس‌های کیسلیاک با اعضای تیم ترامپ بر جو گفت‌وگوهای آمریکا- روسیه گذاشته است، ابراز تأسف کرد.