کشف یک حمله تروریستی در آلمان + تصاویر

پلیس آلمان از کشف و خنثی سازی یک حمله تروریستی در شهر اسن خبر داد.به گفته او، نیروهای امنیتی آلمان هنوز نمی‌داند چه کسی قرار بود این حمله را انجام دهد.

بر اساس اطلاعات محافل امنیتی آلمان، این حمله احتمالی قرار بود توسط افراط گرایان انجام شود.

رادیو وست‌دویچه گزارش داده که یک نفر از خارج از کشور و مرتباط با داعش مأموریت انجام حمله‌ای با مواد منفجره در اسن را داده و طرز ساخت بمب را از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده بود.

به گفته پلیس آلمان اقدامات امنیتی در پی یک تهدید مشخص صورت گرفته است.

پلیس آلمان صبح روز شنبه ۱۱ مارس دستور به بسته ماندن مرکز خرید لیمبکر داد و آن را تفتیش کرد. به منظور حفظ جان مردم در تمامی روز همه سالن‌های این مرکز و گاراژهای آن بسته ماند. این مرکز از بزرگ‌ترین مراکز خرید آلمان به حساب می‌‌آید.

روزنامه بیلد در پایگاه اینترنتی خود گزارش داده که محافل امنیتی آلمان شواهدی مبنی بر حمله‌ای تهدیدکننده ارائه داده بودند. آن‌ها راجع به چندین عامل انتحاری هشدار داده بودند که احتمالا قرار بود با بمب به این مرکز حمله کنند.

پلیس آلمان دو مرد را در اوبرهاوزن در رابطه با این تهدید تروریستی بازداشت کرده است. قرار است هر دو بازجویی شده و خانه‌هایشان تفتیش شود. بعد از این بازداشت نیروهای امنیتی حضور خود در مرکز خرید سنترو در اوبرهاوزن را تقویت کردند.

با این حال پلیس گفت: در حال حاضر هیچ شاهد مشخصی در مورد یک حمله برنامه‌ریزی‌شده در سنترو وجود ندارد.

حدود یک سال پیش در اسن یک حمله تروریستی انجام شد. در آوریل ۲۰۱۶ دو تروریست بمبی را به هنگام مراسم عروسی به عبادتگاه سیک‌ها (پیروان آیین سیک که در قرن پانزده میلادی در هند بنیان نهاده شد) در اسن پرتاب کردند. بر اثر این حمله سه نفر زخمی شدند.

در همین رابطه دو نفر در اوایل دسامبر ۲۰۱۶ محاکمه شدند که یکی از ‌آن‌ها جوانی ۱۶ ساله و دیگری همدستش بود. بر اساس شکایت‌نامه دادستانی، این دو نفر سیک‌ها را کافر می‌دانستند.

 

آلمان طی سال‌های گذشته بارها هشدارهای تروریستی را تجربه کرده که به بسته شدن اماکن عمومی منجر شده است. در نوامبر ۲۰۱۵ بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های آلمان و هلند اندکی پیش از برگزاری آن در ورزشگاه هانوفر به دلیل هشدارهای امنیتی لغو شد.

در شب آغاز سال ۲۰۱۵ ایستگاه مرکزی راه‌آهن شهر مونیخ بسته شد. دو سال پیش نیز راه‌پیمایی کارناوال در براونشوایگ به دلیل خطری تروریستی لغو شد.