ترامپ باید ادعای شنود مکالمات تلفنی خود را با مدرک ثابت کند

به نقل از اسپوتنیک، سناتور «جان مک کین»، رهبر جمهوریخواهان کنگره آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان، با انتقاد تلویحی از اتهامات مطرح شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در خصوص صدور دستور شنود تلفنی وی، خواستار ارائه مدارک و شواهد در این خصوص شد.

مک کین با تاکید بر اینکه ترامپ می بایست شواهد مربوط به انجام چنین شنودی را به مردم آمریکا ارائه کند، عدم ارائه مدارک مستدل در این خصوص را موجب بی اعتمادی مردم آمریکا به دولت های این کشور دانست.

مک کین گفت: رئیس جمهور ترامپ باید به مردم آمریکا، نه تنها دستگاه امنیتی، بلکه به مردم آمریکا با مدرک ثابت کند که رئیس جمهوری پیشین آمریکا مرتکب نقض قوانین شده است.

گفتنی است پیشتر «جیمز کامی»، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اظهارات ترامپ در خصوص شنود تلفنی وی توسط دستگاه اطلاعاتی دولت اوباما را زیر سوال برده و از وزارت دادگستری این کشور خواسته بود از آنجا که صدور دستور شنود و ضبط مکالمات تلفنی در آمریکا تنها باید با دستور دادگاه این کشور صورت گیرد، اظهارات وی را تقبیح  و رد کند.

لازم به ذکر است مقام های امنیتی و دادگستری دولت اوباما پیشتر صدور هرگونه حکم و مجوز از سوی دادگاه این کشور به این نهادها در خصوص مجاز شمردن ضبط و شنود مکالمات تلفنی ترامپ را رد کرده اند.