افشای دیدار تیم کلینتون با سفیر روسیه پیش از برگزاری انتخابات

دمیتری پسکوف از ارتباط اعضای تیم هیلاری کلینتون با سفیر روسیه در جریان انتخابات 2016 آمریکا خبر داد. سخنگوی کرملین برای کاهش حساسیتی که در خصوص ارتباط دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- با روسیه ایجاد شده است، برای اولین بار اعلام کرد اعضای تیم «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 نیز در جریان انتخابات اخیر با سفیر روسیه ملاقات کردند.

افشاگری سخنگوی کرملین درباره ملاقات اعضای تیم انتخاباتی کلینتون با سفیر روسیه در واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است 20 مارس به منظور بررسی ادعاهای موجود درباره دیدار تیم ترامپ با مقامات روس در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر تشکیل جلسه دهد. رؤسای اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، آژانس امنیت ملی و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) به همراه روسای اطلاعاتی سابق آمریکا در این جلسه حضور خواهند داشت.

 

پسکوف یکشنبه اعلام کرد آمریکا با اصرار بر اینکه روسیه در انتخاباتش مداخله کرده است خود را تحقیر می‌کند. وی همچنین از «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا به دلیل ملاقات با «مایکل فلین» مشاور امنیتی سابق دونالد ترامپ دفاع کرد. این در حالی است که فلین به دلیل ملاقات با کیسلیاک پیش از برگزاری انتخابات و پنهان کردن این موضوع از معاون ترامپ، مجبور به استعفا شد.

تیم کلینتون هنوز درباره ادعای سخنگوی کرملین اظهارنظر نکرده است.