آمریکا محل اختفای البغدادی را می‌داند

«علی الحسینی» سخنگوی الحشد ترکمانی وابسته به الحشد الشعبی عراق تاکید کرد: ابوبکر البغدادی دست پروده آمریکا است و تکاپو و تحرکات او زیر نظر سرویس اطلاعاتی این کشور انجام می شود.

آمریکا محل اختفای البغدادی را می‌داند

وی گفت:به عقیده من آمریکایی ها از محل حضور البغدادی با خبر هستند.

الحسینی با اشاره به احتمال آزادی استان نینوا در طول دو هفته آینده، در خصوص مسیر عملیات نظامی در موصل تصریح کرد: عملیات موصل از آغاز تا امروز شش مرحله را پشت سرگذاشته است و نیروهای ارتش عراق شامل پلیس و تمام نیروهای نظامی و نهادهای امنیتی در آن حضور داشتند به اضافه اینکه الحشد الشعبی با تمام گروههای خود بزرگترین و شدیدترین محور یا همان محور غربی را به دست گرفت.

نفس‌های داعش به شماره افتاده است

وی افزود: از آغاز عملیات موصل تا امروز پیروزی ها یکی پس از دیگری به ثمر نشسته است و داعش نفس های اخیر خود را می کشد و تا یک یا دو هفته دیگر آزادی کامل نینوا را اعلام خواهیم کرد.

تکاپوی آمریکا برای نجات داعش

سخنگوی الحشد ترکمانی در خصوص اخبار مربوط به تلاش آمریکا برای نجات تروریست های بازمانده داعش  و انتقال آنان به یک کشور دیگر ، توضیح داد: از ابتدای آغاز عملیات موصل تا همین امروز تلاش هایی در این خصوص وجود داشته است و نشانه آن نیز  حملات شدید و گسترده داعش با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده است که همگی با شکست روبه رو شد.

دست‌های آمریکایی برای کمک به جنایتکاران

وی ادامه داد: به اضافه اینکه آمریکا در منطقه تکاپوی مشکوکی دارد که نشان می دهد دست های آمریکایی در منطقه برای کمک به این جنایتکاران و بیرون بردن آنان از عراق در کار است آن هم در شرایطی که واشنگتن مطمئن شده است تروریست ها دیگر در عراق حضور نخواهند داشت و انشاءالله حضور آنان پایان خواهد یافت.

البغدادی مزدور آمریکا است

الحسینی در مورد تلاش های نیروهای آمریکایی برای نجات ابوبکر البغدادی و انتقال او از عراق به سوریه و یا لیبی گفت: همه می دانند اخبار پراکنده ای از حضور البغدادی یک بار در موصل و بار دیگر در تلعقر و القائم منتشر شد و پس از آن نیز اعلام شد وی در یک حمله هوایی عراق مجروح شده است، با این وجود همه می دانند البغدادی را آمریکا به وجود آورد و تکاپو و تحرکات او زیر نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا قرار دارد.

سخنگوی الحشد ترکمانی تاکید کرد: البغدادی مزدور آمریکا است و این قابل انکار نیست، من معتقدم آمریکایی ها می دانند او کجاست اما پنهانش می کنند.

الحشد ترکمانی و ورود به تلعفر

الحسینی سپس در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص نبردهای تلعفر و مشارکت نیروهای ترکمان در آزاد سازی این شهرستان مهم و استراتژیک در استان نینوا گفت: از آغاز عملیات تلعفر نیروهای الحشد ترکمانی با تمام گروهای خود شامل لشگر 16 کرکوک، لشگر 52 صلاح الدین و غیره در این نبرد حضور داشته اند .

وی تصریح کرد: در خصوص عملیات تلعفر اعلام کردیم تجربه شهرک بشیر را به کار می گیریم و امیدواریم فرمانده کل نیروهای مسلح اجازه دهد نیروهای ترکمان وارد تلعفر شوند زیرا این شهر منطقه ما به شمار می آید و برای ورود به آن اولویت داریم همانطور که در بشیر نیز ما اولین گروهی بودیم که وارد آن شدیم.

با ارتش ترکیه نیز مانند داعش برخورد خواهیم کرد

الحسینی تاکید کرد، حضور نیروهای ترکیه، دشمنی و غیرقانونی است و ما از همان آغاز عملیات اعلام کردیم با هرگونه تحرک نظامی ارتش ترکیه در عراق به عنوان اشغالگری و حضور اشغالگران برخورد خواهیم کرد، بنابراین در صورت تحرک این نیروها همانطور که با داعش برخورد کردیم با آنان نیز برخورد می کنیم.

وی در عین حال گفت: تا امروز این نیروها هیچ تحرک نظامی نداشته اند بلکه در همان بعشیقه در دورترین نقطه شمالی عراق که حتی پیش از ورود داعش در آنجا حضور داشته اند، باقی مانده اند.