ترامپ پای آلمان را به ماجرای شنود تلفنی باز کرد

 ادعاهای ثابت نشده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر کنترل تماس‌های تلفنی وی توسط باراک اوباما که پیش از انتخابات مطرح شد با وارد شدن دو متحد آمریکا به موضوع وارد مرحله جدیدی شده است.

ترامپ روز گذشته در کنفرانس خبری با مرکل نیز از اتهاماتی که دو هفته پیش در توییتر دراین باره مطرح کرده بود امتناع نکرد. این درحالی است که حتی تعدادی از  اعضای بلند پایه حزب جمهوریخواه نیز اعلام کردند شواهدی مبنی بر شنود تلفنی تماس‌های ترامپ به دست آنها نرسیده است.

ترامپ در گفتگو با مرکل با اشاره به شنود تماس‌های تلفنی مرکل در سال 2010 توسط آژانس امنیت ملی گفت: حدس میزنم تا جایی که به شنود تماس‌های تلفنی در دولت قبلی مربوط است، می‌زنم ، حداقل یک نقطه مشترک داریم.

البته مرکل به این اظهار نظر ترامپ واکنشی نشان نداد.

در روزهایی که ترامپ به انتشار توییت‌هایی درباره شنود تماس‌های تلفنی‌اش مشغول بود کارکنان وی در کاخ سفید نیز به دنبال دفاع همه جانبه از ادعاهای وی بودند.

کلیان کانوی، مشاور ترامپ حتی در مقطعی اعلام کرد که از تلویزیون و مایکروفرهای موجود در برج ترامپ نیز ممکن است به عنوان دوربین‌های جاسوسی استفاده شده باشد. البته وی بعدها این اظهارات خود را یک شوخی تلقی کرد.