اختلاف اسرائیل و آمریکا بالا گرفت

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد برخلاف گزارش‌های منتشر شده از برخی رسانه‌ها حول احتمال کاهش شهرک‌سازی، اسرائیل هنوز با دولت آمریکا به هیچ توافقی نرسیده است.

نتانیاهو در ابتدای جلسه امروز (یکشنبه) کابینه با بیان اینکه هنوز هیچ چراغ سبزی از سوی دولت «دونالد ترامپ»‌رئیس جمهور آمریکا برای ساخت‌وساز در اراضی 1967 دریافت نکرده، گفت: «مذاکرات هنوز ادامه دارد و گزارش‌ها رسانه‌ها نادرست است.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی همچنین افزود: «در روزهای گذشته رسانه‌ها گزارش دادند با کاخ سفید بر سر شهرک‌سازی به توافق رسیدیم. اشتباهات زیادی در این گزارش‌ها وجود دارد و من نیز اکنون وارد جزئیات نمی‌شوم.»

مذاکرات چهار روزه نمایندگان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در واشنگتن بر سر موضوع شهرک‌سازی در کرانه باختری و تصرف اراضی فلسطینیان در حالی روز جمعه به پایان رسید که توافق خاصی میان دو طرف صورت نگرفت.

این مذاکرات با اینکه نتیجه‌ای حول محدود کردن شهرک‌سازی‌ها نداشت اما در بیانیه پایانی آن آمده است که رژیم صهیونیستی فقط در صورتی تمایل به کاهش شهرک‌سازی دارد که بتواند به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای پیشبرد توافق سازش کمک کند.