تار و مار سعودی ها توسط نیروهای یمنی

"حمید رزق" کارشناس مسائل سیاسی یمنی به بررسی آخرین وضعیت جنگ یمن پرداخت و در این خصوص گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات خود علیه نیروهای اشغالگر سعودی را در داخل و خارج از خاک یمن در مناطق مختلف نجران و جیزان ادامه می دهند و آخرین عملیات آنها شلیک سه موشک به یک پایگاه سعودی در منطقه خمیس مشیط بود. شلیک این موشک ها خشم دشمن را برانگیخت و بسیاری از مسئولان سعودی در خصوص این حمله اظهار نظر کردند. همچنین بخش رسانه ای نیروهای یمنی عملیات ارتش و کمیته های مردمی علیه نیروهای سعودی را ثبت و ضبط کرده است.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته تعدادی از نیروهای سعودی توسط تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند، همچنین حملات توپخانه ای به پایگاه های سعودی در نجران و عسیر ادامه دارد. در منطقه جیزان در جنون عربستان نیز بر اثر اصابت یک موشک هدایت شونده به پایگاه الشبکه 6 نیروی سعودی کشته شدند. در پایگاه النقره نیز نیروهای سعودی توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن مورد هدف قرار گرفتند. تجمعات دیگری از نیروهای سعودی نیز در پایگاه النقره و چندین پایگاه دیگر در منطقه العسیر در جنوب عربستان توسط موشک های گراد هدف قرار گرفتند.

او همچنین خبر داد: در جبهه های دیگر نیز درگیری ها همچنان ادامه دارند و عملیات علیه نیروهای اشغالگر و مزدورانشان به شیوه های مختلفی همچون کمین و استفاده از تک تیر اندازان ادامه دارد، در دو روز گذشته 5 سرباز سعودی در منطقه نجران توسط تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردم یمن هدف قرار گرفتند.

وی با اشاره به نشست اخیر سران کشورهای عربی گفت: دشمن همچنان گمان می کند که می تواند از طریق جنگ به پیروزی برسد، در نشست سران کشورهای عربی نیز به نظر می رسید کشورهای عربی قصد دارند یمن را به سعودی ها پیشکش کنند. این درحالی است که گذشته بیش از دوسال از جنگ و ناتوانی سعودی ها در به دست آوردن هرگونه پیروزی واقعی در عرصه نبرد که به توان در عرصه سیاست از آن استفاده کرد، باعث شده است آمریکایی ها قصد خود برای ورود مستقیم به جنگ یمن را آشکارا اعلام کنند.

حمید رزق وضعیت معیشت ملت یمن را بسیار سخت توصیف کرد و در این باره گفت: وضعیت مردم محاصره شده یمن بسیار سخت است زیرا دشمن ما که در نبردهای نظامی متحمل شکست های پی در پی می شود به دنبال به دست آوردن پیروزی هایی هرچند ناچیز از طریق شدید تر کردن محاصره و وارد آوردن فشار بیشتر به غیرنظامیان است.اما مردم یمن هوشیار هستند و به خوبی دشمن و اهدافش را می شناسند و راهپیمایی بسیار پرشور چند روز گذشته در صنعا گواه این سخن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات ضد ایرانی سران کشورهای عربی اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: سخنان سران کشورهای عرب زبان به هیچ عنوان نشان دهنده موضع ملت های عرب و حتی اهل سنت نیست زیرا این ملت ها بسیار برتر از آن هستند که تبدیل به ابزاری در دست آمریکایی ها و صهیونیست ها شوند. اتهام زنی سران برخی کشورهای عربی به ایران در حقیقت به دلیل موضع گیری های جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین است. همچنین از اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهانه ای برای حمله به یمن و ادامه جنگ علیه این کشور استفاده می کنند.به نظر من این کشورها ترسو تر از آن هستند که بتوانند به رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بپردازند.