آزاد کردن داعشی های زندانی در عراق

 "عالیه نصیف" روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به نبود آمار دقیق از تعداد داعشی های بازداشت شده در موصل و ملیت آن ها و جنایت هایی که مرتکب شدند، برخی از افراد ضعیف النفس در پلیس، در برابر دریافت پول، برخی از داعشی ها را آزاد می کنند.

وی افزود: آماری که سازمان امور پلیس وابسته به وزارت کشور منتشر کرد، دقیق نیست، زیرا فقط تعداد افراد بازداشت شده در القیاره به 1315 نفر می رسد.

 

نصیف تاکید کرد: اطلاعاتی وجود دارد که ثابت می کند برخی از داعشی های بازداشت شده، بر اساس قراردادهایی در برابر پول آزاد می شوند و این در حالی است که برخی از این آزاد شده ها، در حال ارتکاب جنایت بازداشت شدند.

این نمایندۀ عراقی هشدار داد که این روند، موجب پایمال شدن خون مردم بی گناه عراق و بازیافت "آشغال هایی به نام داعش" می شود که پس از آزادی از زندان به بغداد می روند و بمب گذاری و کشتار مردم را از سر می گیرند.

عالیه نصیف با تاکید بر این که "فساد" عامل اصلی ورود داعش به موصل بود؛ حرص و آزِ برخی از عناصر ضعیف النفس پلیس را موجب بازگشتِ دوبارۀ داعش در آینده دانست و دخالتِ شخص رئیس جمهور در این پرونده و مجازات عاملان این قراردادها و شفاف سازی آمار زندانیان و بازداشت شدگان را خواستار شد.