«ترامپ» و افزایش دخالت آمریکا در غرب آسیا

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» چندی قبل در تحلیلی نوشت: در حالی حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه افزایش پیدا کرده که هیچ نشانی  از پایان درگیری‌ها رویت نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ماه جاری علمیات هوایی را در یمن اجرا گذاشت که حجم  آن از تمامی سال گذشته میلادی بیشتر بود.

این کشور  در سوریه نیز با کمک به برخی نیروها و جابجایی هوایی آن‌ها متهم به قتل غیر نظامیان در حملات هوایی شده است.

در عراق، نیروهای آمریکا و هواپیماهای آن که مسئول پشتیبانی از یک منطقه شهری در موصل هستند مورخ 17 مارس با عملیات هوایی خود موجب کشته شدن چند غیر نظامی شدند.

این روزنامه نوشت: دو ماه بعد از تحلیف «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، شواهدی از گسترش دخالت نظامی این کشور در غرب آسیا  همراه با مجموعه‌ای از نبردهای پیچیده  که در آن هیچ اثری از خاتمه درگیری‌های رویت نمی‌شود، وجود دارد.

بر این اساس،اینک با رییس جمهوری که متعهد به «نبرد تا پیروزی» شده است، شاهد عملیات نظمی پیچیده‌ای هستیم.

یکی از اهالی شهر رقه سوریه در پستی که از طریق نرم افزار «واتس اپ» منتشر ساخت نوشته است، داعش از حملات آمریکایی‌ها علیه غیرنظامیان خشنود است زیرا این امر ثابت می‌کند آمریکایی‌ها خواهان کشتار مسلمانان در همه جا هستند .

این روزنامه در خاتمه با اشاره به طرح‌های آمریکا در اعزام نیرو به افغانستان نوشت: رویکرد نمایش قدرت ترامپ از سوی سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که پیشتر در این باور بودند «باراک اوباما»، رییس جمهور قبلی این کشور با نزدیک شدن به ایران به آن‌ها خیانت کرده مورد ستایش قرار گرفته است. آن‌هامی‌پندارند  در کاخ سفید متحدی دارند که در عقب راندن دشمن منطقه کمکشان می‌کند.