برگزاری نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی

 «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا قرار است ریاست نشست شورای امنیت درباره کره شمالی را برعهده داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، این نشست قرار است در تاریخ 28 آوریل برگزار شود و موضوع اصلی مورد بحث در این نشست، اقدامات مقتضی برای مقابله با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ خواهد بود.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از سال 2006 تا کنون به دلیل انجام چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای تحت چندین دور تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است. شورای امنیت هر بار پس از انجام هر آزمایش، بر شدت تحریم‌ها علیه این کشور افزوده است. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد: «امیدواریم که در این نشست تا جایی که امکان دارد وزرای خارجه کشورهای بیشتری شرکت کنند».

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین قرار است این هفته به دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بیاید. ترامپ در فلوریدا میزبان رئیس‌جمهوری چین خواهد بود.

هیلی در این رابطه نیز گفت: «آمریکا 25 سال است که شاهد ابراز نگرانی چین درباره کره شمالی بوده است. اما ما شاهد اقدام عمل آنها آنچنان که درباره کره شمالی ابراز نگرانی می‌کنند،‌ نبوده‌ایم.   

«وانگ یی» وزیر خارجه چین پس از گفت‌وگوی ماه گذشته خود با تیلرسون در پکن اعلام کرده بود که موضوع هسته‌ای کره شمالی مسئله‌ای میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ است و باید تعهداتی برای استفاده از راه‌های دیپلماتیک به منظور حل صلح‌آمیز این مسئله وجود داشته باشد.