آغاز نشست شورای امنیت درباره حادثه خان شیخون در ادلب
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در خان شیخون در استان ادلب سوریه آغاز شد.

 

سازمان پزشکان بدون مرز پیش از این اعلام کرد، در قربانیان حمله شیمیایی روز گذشته در سوریه نشانه های قرار گرفتن در معرض گاز اعصاب مانند سارین دیده می شود. 
 
نماینده انگلیس در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در خان شیخون در استان ادلب سوریه مدعی شد: استفاده روسیه و چین از حق وتو به نفع بشار اسد، او را به ادامه تجاوزاتش تشویق کرده است. تا چه زمان فعالیت های ما در این سالن باید بی‌نتیجه باشد و هیچ تاثیری بر اوضاع میدانی نداشته باشد. 

 

وی افزود: هیچ نشانه ای وجود ندارد که آنطور که روسیه می گوید مخالفان سوری مسئول حمله شیمیایی هستند. حمله خان شیخون، جنایت تروریستی نیست و مخالفان عامل آن نیستند، بلکه رد پای بشار اسد در آن دیده می شود و جنایت جنگی است. بشار اسد که از حمایت روسیه برخوردار است، عامل کارشکنی در مذاکرات آستانه است.

 

نماینده انگلیس گفت اگر روسیه رفتار خود را تغییر ندهد، شورای امنیت فلج باقی خواهد ماند. روسیه باید از تحقیقات فراگیر درباره حمله ادلب حمایت کند تا اعتبار این کشور احیا شود. هر وتو، پیامدهای وخیمی دارد و روسیه همچنان از دمشق حمایت می کند.