حملات آمریکا به سوریه محدود خواهد بود

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال  حاضر طرحی برای حملات بیشتر به سوریه وجود ندارد.

شبکه خبری المیادین، به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که حملات آمریکا به سوریه محدود خواهد بود.

همچنین «جف دیویس» سخنگوی وزرات دفاع آمریکا گفته است: «از قبل به نیروهای روسیه اعلام شد که آمریکا قصد دارد به پایگاه هوایی در غرب سوریه حمله کند.»

دیویس گفت: «طراحان نظامی آمریکا تدابیر لازم را درخصوص حضور احتمالی تیم‌های روسی و یا سوری در پایگاه هوایی سوریه که بامداد جمعه با 59 موشک هدایت شونده آمریکایی‌ها هدف قرار گرفت، اتخاذ کرده بودند.»

پیش از این، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد درباره حمله نظامی احتمالی علیه دولت سوریه هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی می‌تواند پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشد.

رسانه‌های خبری، بامداد امروز- جمعه- از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاهی هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه خبر دادند. این حمله به بهانه سناریوی شیمیایی روز سه‌شنبه استان ادلب صورت گرفته که موتور تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب انگشت اتهام آن را در روزهای گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف 59 فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.

ناظران می‌گویند فرماندهی مرکزی آمریکا که در منطقه خاورمیانه حضور نظامی دارد از سال‌ها قبل طرح هایی را برای حمله به دولت سوریه آماده کرده بود تا در صورت تصمیم کاخ سفید امکان اجرای فوری آن وجود داشته باشد.