ترامپ به چین می رود

خبرگزاری شینهوا به نقل از مقام های رسمی اعلام کرد  که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دعوت ژی جین پینگ رئیس جمهور چین را برای سفر به این کشور قبول کرده است.

رئیس جمهور چین برای سفری دو روزه وارد فلوریدا شده است. این نخستین دیدار روسای جمهور دو کشور به شمار می رود. ژی خواستار همکاری، سرمایه گذاری بیشتر آمریکا در اقتصاد چین شده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه گفته بود که در دیدار با ژی جین‌ پینگ، از وی خواهد خواست تا درخصوص تراز تجاری بین دو کشور اقدام کند و همچنین برای مهار جاه‌طلبی هسته‌ای همکاری بیشتری داشته باشد.

دونالد ترامپ پیش از مراسم شام گفت: «تا الان مذاکرات طولانی با هم داشتیم و چیزی به دست نیاورده‌ایم، مطلقا هیچی، اما با هم دوست شده‌ایم، این را می‌توانم ببینم و فکر می‌کنم در دراز مدت ما روابط بسیار خوبی با هم خواهیم داشت.»

رهبران دو کشور و هیات‌های همراه احتمالا مذاکرات جدی خود در خصوص تجارت بین دو کشور و سیاست خارجی را امروز- جمعه- شروع کنند.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود جلوی فرار سرمایه و اشتغال از آمریکا به چین را بگیرد. ترامپ همچنین از تراز تجاری بین دوکشور انتقاد کرده بود.