نمایندگان آمریکایی از اقدام نظامی آمریکا حمایت کردند

 نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب امروز جمعه از  حملات موشکی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به یک پایگاه هوایی در سوریه حمایت کردند و در عین حال از وی خواستند تا راهبرد فراگیرتری را برای برخورد با جنگ در سوریه ارائه دهد.

ترامپ در بزرگترین تصمیم سیاست خارجی خود تاکنون، دستور شلیک موشک های کروز به یک پایگاه هوایی در شهر حمص را صادر کرده است. مقام های آمریکایی مدعی هستند که این حمله مرگبار به تلافی حمله شیمیایی است که نیروهای دولتی سوریه علیه غیرنظامیان در استان ادلب انجام داده اند. دولت سوریه هرگونه دست داشتن در این حمله شیمیایی را رد کرده است.

مارک وارنر دموکرات ویرجینیای غربی در این باره گفت: امیدوارم این حملات، نظام اسد را متقاعد کند که این اقدامات نباید هرگز تکرار شود.

وی از دولت ترامپ خواست تا طرح های جامع و فراگیری را برای مقابله با جنگ چند بعدی سوریه ارائه دهد.

وارنر گفت: ترامپ بارها گفته است که هدف اصلی در سوریه شکست دادن تروریست های داعش است. ولی حمله دیشب هدف دیگری داشته است. ترامپ باید یک راهبرد جامع و منسجم برای برخورد با جنگ در سوریه داشته باشد، چرا که تبعات هرگونه اقدام نادرست، بسیار بزرگ خواهد بود.

جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نیز خواستار اقدام شدید و قاطع علیه اسد شد و گفت: نشانه ای که دیشب ارسال شد، به نظر من بسیار بسیار مهم بوده است.

چندین نماینده آمریکایی نیز اعلام کرده اند که ترامپ در صورت تصمیم برای اقدام نظامی بیشتر در سوریه باید از کنگره اجازه بگیرد.

مارکو روبیو نماینده جمهوریخواه نیز تاکید کرد: حملات در سوریه پیامی را به سایر دشمنان آمریکا مثل کره شمالی ارسال می کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف 59 فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.