تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید + تصاویر

 مردم آمریکا در تجمع اعتراضی روبروی کاخ سفید و ۳۵ شهر در مناطق مختلف آمریکا حمله به سوریه را محکوم کردند.

عصر روز جمعه تجمع اعتراضی در حمایت از ملت سوریه و انزجار از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بمباران غیرقانونی به سوریه برگزار شد.

ده‌ها نفر از جمله اعضای گروههای فعال حقوق بشر و مدنی در این تجمع شرکت کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته بود: "جنگ با سوریه نه" و همچنین سر دادن شعارهایی مانند "آنها می‌گویند جنگ بیشتر ولی ما می‌گوییم جنگ نه". سر می‌دادند.

«براین بکر» (Bryan Becker) برگزار کننده این تظاهرات و مدیر سازمان "اعتلاف انسر" در این تظاهرات سخنرانی کرد و گفت: آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار خرج موشک کرده است و این در حالی است که این همه ما بی‌خانمان داریم مردم ما در تامین بودجه برای تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان مشکل دارند.

 

دونالد ترامپ بامداد جمعه فرمان حمله موشکی به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را صادر کرد. در پی صدور این فرمان، که در ظاهر به بهانه حادثه شیمیایی ادلب صورت گرفت، ۵۹ فروند موشک از نوع تاماهاک از دو ناوشکن آمریکایی یو.اس.اس‌پورتر و یو.اس.اس.اس مستقر در دریای مدیترانه به سمت پایگاه الشعیرات در استان «حمص» شلیک شد که به گفته وزارت دفاع روسیه، تنها ۲۳ موشک به هدف اصابت کردند و روستاهای اطراف پایگاه نیز از این حمله موشکی، بی‌نصیب نماندند.

طبق برخی گزارشات، از مجموع ۵۰ فروند هواپیمای موجود در پایگاه، ۹ فروند هواپیما از بین رفت و شمار تلفات این حمله نیز ۱۰ تن از جمله یک افسر ارتش اعلام شد. منابع سوری حتی می‌گویند پیش از وقوع این حمله هواپیماهای خود را از پایگاه خارج کرده بودند.