واکنش روسیه به لغو سفر جانسون به مسکو

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس»، متذکر شد که خبر لغو سفر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به مسکو «به بهانه‌های خنده‌آور» لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

زاخارووا گفت: «ما احساس می‌کنیم همکاران غربی‌مان در واقعیت ویژه خودشان زندگی می‌کنند که در آن سعی دارند تا به‌طور یک‌جانبه طرح‌های جمعی ایجاد کنند و سپس به بهانه‌های مضحک، یک‌جانبه آن‌ها را تغییر دهند.»

وی افزود: «روسیه همواره خواستار برقراری روابطی تثبیت شده بر اساس قوانین بین‌المللی بوده است. متأسفانه ثبات و انسجام،از مدت‌های طولاتی است که دیگر مشخصه سیاست خارجی کشورهای غربی نیست.»

طبق این گزارش، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس تنها دو روز پیش از سفر از پیش مقرر شده‌اش به مسکو، با استناد به حملات شیمیایی «خان‌شیخون» در ادلب، اعلام کرد به روسیه نخواهد رفت؛ زیرا «اوضاع کاملا عوض شده است.»

جانسون تاکید کرده با «عوض شدن اوضاع به طور بنیادی» اکنون الویت او «فراهم کردن حمایت بین‌المللی برای حفظ آتش‌بس» در سوریه است.

با وجود لغو سفر بوریس جانسون، آن طور که گزارش شده سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به روسیه، مطابق برنامه قبلی که اعلام شده، در روزهای دهم و یازدهم آوریل انجام خواهد شد.