ترس مقامات امنیتی هلند از بازگشت کودکان داعشی

شکست های میدانی گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه و عراق، مسئولین امنیتی هلند را نگران کرد.

مقامات امنیتی این کشور اروپایی با اعلام اینکه دسته کم ۸۰ کودک داعشی با تابعیت هلندی در سرزمین های تحت کنترل این گروه تروریستی تکفیری در سوریه و عراق حضور دارند و تحت آموزش های داعش قرار گرفته اند، شکست این گروه تروریستی در این دو میدان را زمینه ساز بازگشت این کودکان تروریست به خانه خود خواندند.

بر اساس گزارش این مقامات کشور هلند، کودکان در مدارس داعش، با ابزارآلات جنگی و نیز آموزه های خشونت آمیز آشنا شده و در منزل نیز مجبور به مشاهده صحنه های خشن اعدام های این گروه تروریستی می شوند و وقتی کمی بزرگتر شدند از آنان در میادین نبرد و نیز عاملان اعدام استفاده می شود.

مقامات امنیت هلند همچنین تاکید کرد: در سرزمین های تحت اشغال داعش، دختران نیز وظیفه نگهداری از کودکان داعشی را دارند و هنگامی که به سن بلوغ برسند مجبور به ازدواج با مردان بالغ می شوند، هرچند همزبان و هم فرهنگ آنها نباشند.

ایشان همچنین با تاکید بر اینکه داعش جوخه ای به نام «بچه شیران خلافت (به اصطلاح) اسلامی» دارد، از آموزش نظامی و فکری کودکان در این جوخه ها و آماده سازی آنان برای انجام عملیات انتحاری و نیز حضور در میادین نبرد خبر دادند و بازگشت این کودکان به کشور های خود را، زمینه ساز ایجاد ناامنی در کشورهای مقصد از جمله کشورهای اروپایی معرفی کردند.

نگرانی مقامات امنیتی هلند از انجا نشأت می گیرد که اواخر سال گذشته میلادی، یک کودک ۱۲ ساله، پیش از آنکه موفق به انجام علمیات تروریستی شود، شناسایی و دستگیر شد.

شایان ذکر است، علاوه بر مورد یاد شده، موارد دیگری نیز در کشورهای دیگر اروپایی همچون فرانسه به ثبت رسیده که کودکان تروریست، پیش از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.