چین آماده اقدام علیه کره شمالی است

 رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تهدید موشکی و هسته‌ای کره شمالی مدعی شد به دنبال مذاکرات اخیر پکن با واشنگتن، چین تاکید کرده است که برای اقدام آماده است. 

بنابر ادعای تیلرسون، دونالد ترامپ و شی جینپینگ رئیس جمهوری چین اخیرا در فلوریدا دیدار و درباره مساله کره شمالی و تنش در شبه جزیره مفصل گفتگو کرده‌اند.

براساس گزارش گاردین، تیلرسون گفته است که رئیس جمهور جینپینگ به وضوح موضوع را فهمیده است و من فکر می‌کنم موافق است که شرایط در شبه جزیره به نقطه‌ای رسیده است که باید اقدامی انجام شود. 

ادعای تیلرسون پس از آن بیان می‌شود که روز یک شنبه یک ناو گروه تهاجمی آمریکا شامل ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» از استرالیا عازم آبهای شبه جزیره کره شده است.

روز جمعه نیز گزارش شده بود که شورای امنیت ملی آمریکا به ترامپ توصیه کرده است به گزینه بازگشت تسلیحات هسته‌ای آمریکا برای استقرار در خاک جنوبی به عنوان یک گزینه فکر کند. ترور رهبران کره شمالی نیز یکی دیگر از توصیه‌های این شورا به ترامپ بوده است.

چین نزدیکترین کشور به کره شمالی و از متحدان پیونگ یانگ محسوب می‌شود. مقامات چینی هنوز به این ادعای واشنگتن پاسخی نداده‌اند.