حامد کرزی:آمریکا را از خاک افغانستان اخراج می کنم

حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان دقایقی پیش در نشستی مطبوعاتی حرف‌های جنجال‌برانگیز در واکنش به پرتاب بمب غیرهسته‌ای آمریکا به شهرستان «اچین» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان بیان کرد.

وی اظهار کرد: تصمیم قاطع گرفته‌ام که مقابل آمریکایی‌ها بایستم و آنها را از خاک افغانستان بیرون کنم.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان افرود: افغانستان شاهد مهلک‌ترین آزمایش تسلیحاتی آمریکا بود.

کرزی تصریح کرد: تصمیم قطعی گرفته‌ام مانع تحقق اهداف آمریکا و ظلم آنها به ملت افغانستان شوم.

وی حمله عصر پنجشنبه گذشته آمریکا به شرق افغانستان را توهینی محرز به عزت افغانستان دانست و گفت: "این توهین به ما و خاک ماست، یعنی اینقدر خاک افغانستان را هیچ درنظر گرفته‌اند؟ یعنی اینقدر این خاک بی‌صاحب است؟ که بخواهد آمریکا برای خود تصمیم بگیرد و اینچنین تهاجم، ظلم و وحشت‌افکنی کند؟"

رئیس‌جمهور سابق افغانستان با اشاره به توییت روز گذشته عبدالله عبدالله مبنی بر توافق حکومت افغانستان با آمریکا در این حمله تصریح کرد: نباید فراموش کرد که حکومت افغانستان از این حمله اطلاع داشته و هماهنگ بوده و با این حرکت من این حکومت را نماینده خود نمی‌دانم، نماینده آرمان‌های ملی نمی‌دانم، نماینده سرنوشت مردم نمی‌دانم.

کرزی تاکید کرد: «سوال من از آمریکا این است که دقیقا در افغانستان چه می‌کند که در حضور او شاهد گسترش افراطی‌گری و تروریسم در افغانستان هستیم؟ آیا ناکام است؟ اگر ناکامی چه کسی تو را ناکام کرده و اگر ناکام نیستی پس دلیلت چیست؟»

وی در ارتباط با موضوع دیورند نیز گفت: فقط همین را بگویم که اگر امروز دیورند را به پاکستان بدهیم آنها فردا از ما خواسته‌های بیشتری خواهند داشت.

ارتش آمریکا عصر روز پنجشنبه گذشته ساعت 19:02 دقیقه به وقت محلی در شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار در شرق افغانستان بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود را برای نخستین بار استفاده کرد.

به گفته مقامات آمریکایی این بمب افراد وابسته به داعش در شهرستان اچین را هدف قرار داده است.