نقش موساد و عربستان در حادثه خان شیخون

 رابرت استیل که به مدت 20 سال به عنوان افسر در یگان اطلاعاتی نیروی پیاده نظام فعالیت می کرد، توضیح داد که سناتور جان مک‌کین و جان برنان رییس سابق سازمان سیا مسئول برنامه ریزی برای عملیات "False Flags" (پرچم های دروغین) از داخل آمریکا بودند.

استیل با ارائه اطلاعات جدیدی که از همکاران خود در سازمان اطلاعات درباره حمله سوریه به دست آورده بود،  اظهار داشت که خبرهای مهم  آن است که جان مک‌کین و جان برنان و ماکماستر در کاخ سفید علاوه بر عربستانی ها و اسراییلی ها همگی به ملت امریکا خیانت کردند.

وی افزود : مسلما باید از خود بپرسیم که آیا دونالد ترامپ در جهت منافع اسراییل کار می کند و یا آمریکا، به نظر می رسد که سفر مک‌کین به عراق در ماه فوریه صحنه عملیات را مهیا کرد و باید به شما بگویم که مک‌کین چندان راز نگه دار نیست. این مساله دو بار امتحان شد. ما مطمئنیم که مک‌کین به خیانت به دولت و ملت آمریکا متهم است.

این افسر سابق سیا توضیح داد از منبعی موثق در داخل شنیدم که برنامه ریزی برای حمله ساختگی از سوی مک‌کین و برنان و هربرت ماکماستر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکاصورت گرفت.

وی افزود: مایک پومپئو رییس سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا(سیا) این مساله را که به پرچم دروغین موسوم است، به خوبی متوجه شد. اما بر طبق اطلاعاتی که دارم، دفتر پلیس فدرال به رییس جمهور اطلاع نداد که این حمله ساختگی از اقدامات خیانتکارانه ای است که در آمریکا برای آن برنامه ریزی شد و از طرف عربستان و و اسراییل که هزینه آن را میان خود تقسیم کردند، حمایت مالی شد.

استیل خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ حماقت کرد، همکارانم در یگان اطلاعاتی به من گفتند که مایک واقعا از محبوبیت و اعتبار برخوردار است و او به ترامپ خبر داد که این حمله یکی از عملیات موسوم به پرچم های ساختگی است که برخی عناصر خودسر در سیا انجام داده اند و شاید از سوی سازمان اطلاعات فرانسه باشد. همچنین بسیار احتمال می رود که از سوی موساد و عربستانی ها صورت گرفته باشد. اما ترامپ پس از آن بسیار احمقانه رفتار کرد و پومپئو را از حضور در نشست منع کرد. همچنین جارد کوشنر داماد ترامپ که احتمالا جاسوس موساد باشد، به ترامپ دروغ گفت و او را فریب داد. 

وی اظهار داشت که سازمان سیا این اطلاعات را به او نداده است. احتمال می رود که جارد کوشنر پس از بازگشت از سفر اخیرش به خاورمیانه و یا سازمان اطلاعات نظامی که غرق در فساد است، این اطلاعات را به او داده است و من با استناد به گفتگوهای اخیر با برخی از افراد در انگلیس، شک دارم که "اسراییل به همه می گوید که یک تهدید شیمیایی گسترده را کشف کرده است، و قرار است موشکهای شیمیایی به اسراییل شلیک شود و این پایان جهان است و دولت سوریه این امر را قبل از حمله به اسراییل می آزماید".

استیل بر این باور است که منبع اطلاعاتِ ترامپ، هرکجا که باشد، این اطلاعات دروغین است.

یادآور می شود که "False Flags" یا پرچم های دروغین نامی است که بر عملیات محرمانه ای اطلاق می شود که توسط دولتها، نهادها و یا سازمانها به صورت محرمانه صورت می گیرد.