اگر اسرائیل حمله کند، فتوای جهاد خواهم داد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، شیخ "علاء ماضی ابو العزائم" با تاکید بر اینکه حملهای توسط نیروهایی که وی آنها را نیروهای استعمارگر آمریکایی و ائتلاف صهیونیستی - آمریکایی نامیده بود، علیه ایران صورت نمیگیرد، گفت: قدرت نظامی تهران غرب را به هراس میافکند.

شیخ طریقت عزمیه در ادامه افزود: در صورت حمله به ایران طریقت عزمیه و مریدان و پیروان این طریقت آمادگی کامل خواهند داشت، در کنار ایران بجنگند و او فتوای جهاد جهت مقابله با خطر آمریکا و صهیونیسم را خواهد داد.

ابو العزائم از نیروهای اسلامی و جریان‌های سیاسی مختلف مصری خواست که ماهیت توطئه‌های این چنینی آمریکا و رژیم صهیونیستی را دریابند که وحدت و امنیت کشورهای عربی و اسلامی را هدف قرار داده‌ و خواهان تجزیه جهان اسلام به دو بخش شیعی و سنی هستند.

وی با اشاره به این‌که برخی کشورها نمی‌خواهند ایران نقشی اساسی در منطقه ایفا کند، گفت: تهران همواره حامی مقاومت فلسطینی و دیگر مقاومت‌های ضد غربی بوده و این کشورها خائن به حق و حقیقت هستند.

وی با تاکید بر اینکه تهران پایتختی اسلامی است و سکوت کشورهای عربی و اسلامی در برابر وارد آمدن هرگونه آسیب به آن جایز نیست، خواهان مقابله با توطئههای ایجاد شکاف و اختلاف میان شیعه و سنی شد.