العامری: اردوغان حامی اصلی گروه‌های افراطی است

 دبیر کل سازمان بدر عراق با بیان اینکه اردوغان همچنان از حامیان اصلی گروه های افراطی در عراق و سوریه است، افزود: اظهارات اخیر اردوغان علیه الحشد الشعبی در تلاش برای سرپوش گذاشتن به حمایت وی از این گروه ها صورت می گیرد.

العامری قطع کردن مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه را خواستار شد و گفت: به اعتقاد من قطع مبادلات تجاری با ترکیه باعث می شود که اردوغان خود برای عذرخواهی از ملت عراق پیشقدم خواهد شد.

دبیر کل سازمان بدر خطاب به دولت عراق گفت که در برابر اشغالگری ترکیه در منطقه بعشیقه ضعیف عمل می کند و پافشاری ترک ها به حضور در بعشیقه به رغم نابودی تروریست های داعش در این منطقه را نشان دهنده چشم طمع آنها به خاک عراق دانست.

وی در پایان به تداوم نبرد با داعش تا نابودی کامل آن در خاک عراق تاکید کرد و گفت: حتی برای آزادسازی خاک سوریه از اشغال تروریست های داعش شرکت خواهیم کرد.

این در حالی است که دولت عراق روز گذشته ضمن ابراز شگفتی از اظهارات رئیس جمهور ترکیه در مورد نیروهای الحشد الشعبی، تاکید کرد که این نیروها در چارچوب تشکیلات ملی و در راستای عمل به فتوای آیت الله سیستانی فعالیت می کنند.

دولت عراق در بیانیه ای تاکید کرد: عراق کشوری با حاکمیت و تمامیت ارضی است و الحشد الشعبی طبق قانون، وابسته و تحت کنترل دولت عراق است، نیروهای الحشد الشعبی وابسته به عراق و ملت آن هستند و به هیچ کشور دیگری وابستگی ندارند و از دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پیروی می کنند.

شایان ذکر است، اردوغان چند روز پیش مدعی شده بود: نیروهای حشدالشعبی چه کسانی هستند؟ چه کسانی از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ پارلمان عراق حشدالشعبی را تایید کرده است، ولی آن‌ها یک گروه تروریستی هستند و باید دید که چه کسانی پشت این گروه قرار دارند.

در همین راستا احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: وزارت خارجه این کشور سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض رسمی درباره سخنان اخیر رئیس جمهور ترکیه در قبال الحشد الشعبی را به وی ابلاغ کرده است.