پیشکش جدید آمریکا به آل‌خلیفه برای تشدید سرکوب‌ها

 «حسین عبدالله»، فعال بحرینی نسبت به خبر تصمیم دولت آمریکا برای ارسال پنج قایق جنگی برای رژیم آل خلیفه عمیقا ابراز نگرانی کرد.

عبدالله با اشاره به بیشتر شدن معاملات تسلیحاتی آمریکا با رژیم بحرین، گفت: دولت ترامپ باید تضمین بدهد که این تسلیحات آمریکایی برای نقض بیشتر حقوق بشر در بحرین به کار گرفته نمی شود.

 

فعال بحرینی گفت: معامله اخیر به موافقت آمریکا در بین سال های 2015 و 2016 با 2 درخواست رژیم آل خلیفه برای فراهم کردن تجهیزات گارد دریایی و داخلی بحرین بازمی گردد.

عبدالله از نمایندگانی از کنگره آمریکا که طی روزهای اخیر به بحرین سفر کردند خواست در جریان این سفر به مسائل حقوق بشری در این کشور بپردازند.

وی افزود: سفر اعضای کنگره آمریکا به منامه دومین سفر در نوع خود پس از سفر فوریه گذشته بوده و در شرایطی صورت گرفته که فعالان سیاسی همچون عبدالهادی الخواجه، عبدالجلیل السنکیس، احمد حمیدان، شیخ علی سلمان، ناجی فتیل و نبیل رجب همچنان در زندان های رژیم آل خلیفه هستند.

فعال بحرینی گفت: الخواجه بیش از یک هفته است به دلیل اعتصاب غذا حالش وخیم است و نبیل رجب هم یک هفته پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته و پس از مرخص شدن از بیمارستان به وضعیت سلامت وی رسیدگی نشده و در زندان انفرادی به سر می برد.

عبدالله در خصوص تصمیم آمریکا برای تحویل قایق های جنگی به آل خلیفه در آگوست آتی گفت: واشنگتن در سال 2002 رژیم آل خلیفه را همپیمانی اصلی خارج از سازمان ناتو خواند و به موجب آن به این رژیم مجموعه امتیازات نظامی منحصر به فردی در نوع خود اعطا کرد که از جمله آن افزایش همکاری دفاعی و ورود به پژوهش های وزارت دفاع و اجازه خرید ذخایر اورانیوم غنی شده بوده است.

 

وی ادامه داد: بر اساس گزارش آژانس همکاری امنیتی آمریکا قیمت اجمالی این قایق ها حدود 27 میلیون دلار است اما معلوم نیست که رژیم آل خلیفه بهای اندکی برای این معامله پرداخت می کند یا آمریکا آن را به بحرین اعانه داده است.

عبدالله با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر توسط نیروهای گارد ساحلی بحرین گفت: در نهم فوریه گذشته این نیروها عملیاتی علیه قایق حامل زندانیان سیاسی آزاد شده بحرینی مرتکب شده و سه تن از سرنشینان آن از جمله رضا الغسره را به شهادت رساندند.

وی افزود: این سه شهید و دیگر سرنشینان بازداشت شده آن در جریان عملیات نیروهای گارد ساحلی مورد شکنجه های شدید قرار گرفتند.

فعال بحرینی گفت: عملیات مذکور توسط قایق های آمریکایی رژیم آل خلیفه صورت گرفت تا گواه حمایت و پشتیبانی نیروهای آمریکایی و دیگر نظامیان اجنبی از جنایات حکومت بحرین باشد بخصوص که ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در بحرین واقع است.