ابزار جدید برای مقابله با جاسوسی آمریکا

لوک جنینگز از شرکت امنیتی Countercept ابزاری طراحی کرده که می تواند سلاح های سایبری مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از رایانه های شخصی را شناسایی کند.

از جمله این ابزار جاسوسی می توان به Doublepulsar اشاره کرد که برای نفوذ به رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز طراحی شده و قابلیت نفوذ به نسخه های مختلف این سیستم عامل با استفاده از مشکلات و آسیب پذیری های آنها را دارد.

استفاده از این ابزار مستلزم اطلاع از برخی مهارت های برنامه نویسی است و علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس https://github.com/countercept/doublepulsar-c۲-traffic-decryptor آن را بارگذاری کنند.

برخی کارشناسان از ابزار یاد شده برای اسکن کردن رایانه های متصل به اینترنت استفاده کرده اند و در مجموع از این طریق بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار رایانه آلوده شناسایی شده است.

بررسی های دیگری که توسط موسسه Below۰Day انجام شده نشان می دهد آمریکا با آلودگی ۱۱ هزار رایانه در صدر کشورهای آسیب دیده است و انگلیس، تایوان، آلمان از جمله کشورهای دارای آلودگی بیش از ۱۵۰۰ رایانه هستند. البته از این طریق زمان دقیق آلودگی به بدافزارهای یاد شده مشخص نشده است.