واکنش روسیه به تحریم ۲۷۱ نفر در سوریه توسط آمریکا

به نقل از اسپوتنیک، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو هیچ پایه و اساسی را برای گسترش مجدد تحریم های آمریکا علیه سوریه به دلیلِ اعلامیِ احتمال استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در استان ادلب مشاهده نمی کند؛ چون اساساً شواهد حاکی است چنین رویدادی از سوی دولت سوریه به وقوع نپیوسته است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این مطلب تصریح کرد که روسیه پیشنهاد اعزام کارشناسان مستقلی را برای بررسی اطلاعات مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب سوریه در ۴ آوریل سال جاری میلادی ارائه داده؛ اما امریکا از این پیشنهاد حمایت نکرده است.

لازم به ذکر است، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز اسامی ۲۷۱ تن از کارکنان یک نهاد وابسته به دولت سوریه را به اتهام نقش داشتن در توسعه تسلیحات شیمیایی در فهرست تحریم های خود قرار داد.  

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که ۲۷۱ فرد تحریم شده از کارکنان مرکز مطالعات و پژوهشهای علمی سوریه و کارشناسانی در حوزه شیمی و سایر حوزه های مرتبط هستند و یا اینکه دست کم از سال ۲۰۱۲ در جهت تقویت و حمایت از «برنامه تسلیحات شیمیایی» این مرکز فعالیت داشته اند.

«استیون منوچین» با انتشار بیانیه ای ادعا کرده بود: تحریم های جامع و فراگیر علیه مرکزی وضع می شود که از حمله دهشتناک تسلیحات شیمیایی دولت بشار اسد علیه مَردان، زنان و کودکان بی گناه [سوری] پشتیبانی علمی کرده است!