کرملین: «پوتین» وکیل مدافع «اسد» نیست

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه وکیل مدافع «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه نیست اما حامی و مدافع قانون بین‌المللی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ کرملین همچنین با اشاره به اینکه تنها مردم سوریه هستند که می‌توانند سرنوشت کشور و رهبرشان را مشخص کنند، تأکید کرد که موضع پوتین درباره «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «در خصوص حمایت از اسد، موضع پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و همچنین مسکو تغییری نکرده است. این موضع ثابت و به خوبی شناخته شده است».

وی ادامه داد: «این عبارت که پوتین وکلی مدافع اسد نیست، جدید نیست. پوتین وکیل اسد نیست. او حامی قانون بین الملل و مدافع حقوق بین المللی است».

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه افزود: «پوتین معتقد است که آینده سوریه نه در آنکارا، نه در واشنگتن و نه در پاریس و برلین و یا مسکو تعیین نمی‌شود. فقط مردم سوریه هستند که می‌توانند سرنوشت این کشور را تعیین کنند».

پسکوف در بخش دگیری از اظهاراتش تأکید کرد که خودداری سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از انجام تحقیقات درباره حادثه شیمیایی ادلب با وجود پیشنهاد مسکو و تهران در این رابطه، مایه تأسف است.

وی ادامه داد که تردید بسیار کمی درباره استفاده از مواد سمی در این منطقه وجود دارد اما به نتیجه رسیدن درباره اینکه چه کسی مقصر است، بدون انجام تحقیقات بین‌المللی میسر نخواهد شد».

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «مسکو همچنان معتقد است که تنها راه برای یافتن حقیقت درباره آنچه نزدیک ادلب اتفاق افتاد انجام تحقیقات بی‌طرفانه و بین‌المللی در این رابطه است».