واکنش ژاپن به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی

 خبرگزاری رسمی کره‌ جنوبی (یونهاپ) بامداد امروز شنبه به ‌نقل از مقام‌های نظامی این کشور اعلام کرد، کره‌شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرده است.

در همین حال، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تأیید کرده‌اند که کره‌شمالی یک موشک بالستیک، که نوع آن مشخص نیست، به‌ سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

ژاپن این اقدام کره شمالی را محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول و نقض قطعنامه های شورای امنیت ارزیابی کرده است.

یوشیهده سوگا سخنگوی دولت ژاپن در این باره تاکید کرد: من با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که به اروپا سفر کرده است در ارتباط هستم و مقام های رسمی در حال جمع آوری اطلاعات درباره آزمایش موشکی هستند.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند، این موشک قبل از رسیدن به دریا بر فراز خاک کره‌شمالی منفجر شده و عملاً آزمایشی ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا، این نهمین موشکی است که کره‌شمالی آزمایش می‌کند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره تاکید کرد: این موشک احتمالا از نوع میان برد بوده و ظاهرا چند دقیقه پس از شلیک منفجر شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به این آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داده و گفته است، آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی نادیده گرفتن خواست چین است.

دونالد ترامپ در پیامی در توییتر نوشته است: کره‌شمالی با آزمایش موشکی ناموفق امروز خود، به خواسته چین و رئیس‌جمهور محترم آن کشور،بی‌ا‌عتنایی کرد.